Zijn er mensen die er eerlijk voor uit durven te komen dat ze een beetje, best wel of heel erg verslaafd zijn aan GoeieVraag?

En licht het toe. Hoe komt dat dan? Wat vind je zo leuk aan deze site? Wat werkt er zo verslavend? Zijn het de punten (ik moet in de Top-5 komen!) of wil je dat jouw antwoord steeds als beste beoordeeld wordt?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ja hoor, maar vooral in het begin en in combinatie met veel teveel vrije tijd. Je hersennen worden toch wel geprikkeld omdat je na moet denken over de meest uiteen lopende onderwerpen. Als je bijdrage dan wordt gewaardeerd geeft dit wel een goed gevoel. In het begin moest ik vrijwel dwangmatig bijna elke vraag beantwoorden, maar na verloop van tijd is dat wel al een stuk minder geworden. Nu kijk ik of ik echt het antwoord weet en of het niet al is gegeven. De meeste mensen zeggen wel dat de punten niet echt boeien, maar vooral de punten dit je krijgt van een thumb up of het beste antwoord geven toch wele en gevoel dat je wat nuttigs gedaan hebt in plaats van nutteloos te zijn voor deze maatschappij :)

Ik moet dus niet dwangmatig in de top 5 komen, maar vind het wel grappig om mezelf daar terug te zien. Ook vind ik het wel grappig dat je sommige gebruikers vaker voorbij ziet komen en zo een beeld krijgt over hoe zij tegen dingen aankijken. En dat je openlijk over dingen kan praten zonder dat sommige mensen zo snel op hun tenen getrapt zijn wat in face to face gesprekken wel eens wil gebeuren wanneer twee mensen een andere mening hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Of dat dit verslavend is voor mij?

Ik denk het wel. Maar zo zit ik net zo vaak op pokerinsite.nl, nu.nl en nog wat andere fora om antwoorden te geven.
En ik kom nog steeds buiten om met de hond te wandelen.
Ik doe nog steeds rustig mijn boodschappen bij de supermarkt etc.
Ik doe nog steeds de werkzaamheden die voor mijn bedrijf van (noodzakelijk) belang zijn.
Ik kom nog steeds dagelijks in mijn stamkroeg.
Ik onderhou nog steeds de nodige zakelijke en sociale contacten.
Ik zorg er nog steeds voor dat ik voldoende nicotine en cafeïne binnen krijg.
Ik verslind nog steeds de nodige zakken paprikachips.
Ik voldoe ook nog steeds aan mijn behoefte om C&C te spelen.
Ik kom nog steeds iedere week bij mijn moeder.
Ik eet nog steeds voldoende.
Ik drink nog steeds voldoende
Ik verwaarloos mijn huishoude niet.
Ik verwaarloos mijn persoonlijke hygiëne niet.
Ik ben nog steeds voor iedereen bereikbaar.
Ik ben nog altijd bereid een ieder te helpen waar dit nodig is.

En zo zou ik nog wel een tijdje door kunnen gaan...

En niet geheel onbelangrijk. Bij mij gaat in 6 van de 7 dagen die de week kent het internet uit...

Dus wat is de definitie van verslavend?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Definitie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Verslaving Bij jou gaat het blijkbaar niet ten koste van andere activiteiten, dus niet verslaafd als je het mij vraagt.
Ik ben momenteel verslaafd aan GV, klopt... En dat zie je ook wel, aan de antwoorden (in aard en in frequentie) die hij hier geeft.
Het boeit mij uitermate...
En ja het zijn ook de punten... Als je 20 punten hebt, kan het geen motivatie zijn, lijkt mij, maar als je in één week meer dan 900 punten haalt, dan is dat zeker een motivatie en stimulans en een waardering van anderen...

Het kan zomaar zijn dat ik stop, het is net als elke andere verslaving, het komt op, en ebt weer weg... Komt het heel snel op is de kans dat het abrupt stopt ook groter...
Dat laatste is anders bij mij, ik spreek automatisch, spreek mezelf tegen. Voor mij is dat de automatische stem spreekt, niet die van X i n i X persoonlijk...
En ik weet dat het niet altijd in dank afgenomen wordt, maar toch zijn er een paar GV-ers die het HEEL goed waarderen. Voor of tegen maakt mij niet uit, zo lang ik verslaafd ben, spreekt de stem... Als het voorbij is, is hij weg...

Toegevoegd op 26-04-2009 11:55:36
En je kunt zeggen wat je wil, maar als je het niet weet of fout hebt, krijg je geen punten. Hij weet bijna overal wat op te zeggen... Dat kan niemand ontkennen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wel eerlijk dat je aangeeft dat je verslaafd bent. Iedereen kan dit inderdaad ook wel zien aan je activiteit op GV. Waarom spreek je trouwens over "hij"?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
X i n i X is net zo´n vreemde voor mij als voor jou, dat zegt hij toch...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het klinkt allemaal inderdaad wel vreemd, dat wel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zie je wel... dat dacht ik nu ook...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
maar 2 monden, het zijn er veel meer...
en ik zie geen dedain...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een van jullie lijkt me toch een beetje in de war, let een beetje op hem hè.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ok doe ik...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@ XiniX, ik waardeer jouw (tijdelijke) verslaving enorm... Jouw bijdrage aan GV.nl maakt het voor mij (ook) leuk! Nee... heb niks van je nodig ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
XiniX, het moet niet gekker worden, maar je bijdrages zijn wel vermakelijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dan stop ik maar voor even, is dat goed...
Ha, dat Biertje;

Ik ben niet verslaafd aan GV! En ik zit ook NIET in de ontkenningsfase!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik ben volgens ij niet echt verslaafd

maar het is wel LOL,

maar ikk zou niet weten wrm......?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je zou niet weten waarom je verslaafd kan raken aan deze site?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nee,wrm het LOL is wweet ik nie
Ik denk dat mensen die er tussen de 250- 500 punten per week bij verdienen een lichte vorm van verslaving hebben.
Mensen met 250-500 punten erbij per week behoorlijk verslaafd zijn en mensen met meer dan 500-1000 punten erbij zwaar verslaafd zijn.

Je kan dan wel ontkennen dat je andere activiteiten er niet onder leiden maar met >500 punten ben je per dag toch wel 3 a 5 uur bezig op GV denk ik zo. Dan doe je op dat moment niets anders. Dus leiden andere activiteiten er automatisch onder. Maar ja echt verslaafde mensen zullen dit natuurlijk ontkennen :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja en het is de goedkoopste verslaving tot nu toe.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
OK, vertel ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja Biertje, dit is de Privé niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is ook weer waar en daar zijn al genoeg andere fora voor ;-)
Ik ben een beetje verslaafd, als ik even niks anders te doen heb dan kruip ik ff achter de klapjap om de vragen te checken op GV.nl
Wat ik het leukste vind is het zoeken naar een vraag, waar ik een goed antwoord kan geven en dan maar hopen dat ie als de beste word gekozen ;)
Goeie vragen stellen valt op deze site niet mee, dus ALS je een goeievraag hebt, dan hoop je ook dat ie populair word :D

Toegevoegd op 26-04-2009 23:38:00
OH... wat erg... ik moet iets toegeven...
Ik ben toch een tikje erger verslaafd :o

(nou geen gekke dingen gaan denken) Ik stond te douchen en bedacht me ineens, JA nu heb ik een goed antwoord op een vraag van XiniX! Het is toch wat, weer die (trage)klapjap opstartten om ff een antwoord te geven haahaa :o
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat herken ik wel een beetje. Toch proberen iets toe te voegen bij de antwoorden. Niet in de herhaling vallen. En dat achter de laptop kruipen als er even niks anders te doen is, herken ik ook :) Alleen bij mij beperkt het zich niet tot GV, ik verdeel mijn aandacht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Helemaal goed dan :D
Zeker weten ! En ik durf dat ruiterlijk toe te geven (en anders richten we de AG (Anonieme Goeievragers) op).
Ik denk dat het vooral het kennis delen is. Tja en nu ik erover nadenk... de feedback door middel van de punten. Dat iemand vind dat je een goed antwoord hebt gegeven of beter nog het beste antwoord. Da's toch leuk. Soms is het gewoon leuk als je gekieteld wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja hoor, ik denk wel dat ik een beetje verslaafd ben. Ik vind het namelijk best wel interessant om de vragen van anderen te lezen, en ook nog eens af en toe mijn antwoord te geven, ook al ben ik daar meestal te laat voor. Enneee... nog een bewijs dat ik verslaafd ben: ik ben momenteel op vakantie, maar ik zit toch op GV!