Waardoor krijgt een man een bierbuik?

waardoor krijgt een man een bierbuik? Je kunt slank zijn en toch een bierbuik hebben. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Het beste antwoord

Je kunt slank zijn en een dikke buik : dat is alleen te wijten aan een te sedentair bestaan. De buikspieren worden niet meer getraind ,laat staan benut met als gevolg een amorfe spiermassa.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom dan toch alleen bij oudere mannen?

Andere antwoorden (5)

Mannen slaan het vet vooral op ín de buikholte, vrouwen meer vlak onder de huid. Daarom lubberen buiken bij mannen meestal minder dan bij vrouwen. Mannen hebben een zogenaamde ‘appelvorm’, smalle heupen en een dikke buik. Vrouwen – vooral jonge vrouwen – verzamelen vet op de heupen en dijen. Samen met een smalle middel ontstaat dan een ‘peervorm’.
Maar mannen met een buikje leven langer.
15 jaar geleden
Het ligt ook aan de opgenomen suikers; glucose wordt omgezet in vet onder de huid maar bij fructose gaat het naar de buik.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Om (vroeger) de kans tot overleven zo groot mogenlijk te maken wordt vet opgeslagen op de plek waar men er het minst last van heeft. Voor mannen is dat bij de buik, hier hebben ze geen last van tijdens het jagen. Voor vrouwen is dat over het gehele lichaam, vrouwen moesten zich in meer bochten wringen en dus zou het erg onhandig zijn als er een enorme buik in de weg zat. Ook betekende het hebben van een platte buik dat men niet zwanger is, en was (is) het aantrekkelijk. Dat moest zichtbaar zijn voor de mannen met hun drang om zich voort te planten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
buikschortvet, dat krijgt iedere man (en wellicht vrouw) als hij ouder wordt (boven 40,45), maar er wordt wel extra vet gedeponeerd door de calorieën die opgenomen worden door C2H5OH... (ethyl-alcohol)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De befaamde bierbuik wordt door verschillende factoren veroorzaakt. Om te beginnen levert alcohol vrij veel calorieen op. Daarnaast zitten vooral in zwaardere bieren relatief veel suikers. Verder versterkt alcohol dikwijls de eetlust en geven mensen zich sneller over aan het eten van zoute en vooral vette extraatjes, zoals chips en zoutjes. Belangrijk is ook dat het lichaam alcohol als een giftige stof beschouwt, die het zo snel mogelijk kwijt wil. Daarom wordt de verbranding van andere energiebronnen, zoals vet, op een lager pitje gezet. Overblijvend vet wordt daardoor opgeslagen, met name in de buikstreek.