Ja, alles wat je leest is tot lering (soms ook tot vermaak)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Soms wel. Je moet wel even goed kijken waar de antwoorders het antwoord vandaan hebben of dat het een eigen mening is. Maar ik heb alleen al door het lezen van de antwoorden menig aha-erlebnis gehad...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee ik denk niet dat je per definitie slimmer wordt van het stellen van vragen. Je moet ten eerste de antwoorden ook wel lezen dan en vervolgens is maar net de vraag of het wel kennis is waar je daadwerkelijk wat aan hebt en je hersenen traint. Algemene kennis maakt je niet slimmer vind ik namelijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je de klassieke slimheidsmeter gebruikt is dat exact één nano second per neuron transmitter sneller dan de mediaan van de doorsnee Homo Intellectualis Batavus, wat in basic mensentaal neerkomt op een kwinkslag sneller in een triviaal gezelschap op een doorsnee receptie. Dus je wordt als slimmer gepercipieerd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dommer zul je er ook niet van worden.
Je Triviale kennis (kennis waar je niet direct wat aan hebt tenzij je triviant speelt) zal wel vergroot worden :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Van een vraag op zich stellen word je niet slimmer. Waarschijnlijk wel van het antwoord. Je wordt wel slimmer als je zelf actief op zoek gaat naar het antwoord op een vraag!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee. Je wordt slimmer als je eerst zelf eens goed op zoek gaat naar een antwoord en pas als je het niet kunt vinden je hier een vraag gaat stellen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je de antwoorden bestudeert wel. Dan zou je namelijk ook weten dat je in jouw vraag "word" zonder "t" schrijft. ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
en "om" vervangt voor "door".
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hihi, voor moet door zijn natuurlijk
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Inderdaad :)
Ja, in die zin dat je jezelf oefent in het formuleren van vragen en antwoorden. Als je deze vaardigheid wil zien als "slim" dan is mijn antwoord dus "ja".

Van de antwoorden wordt je niet slimmer, maar je komt wel meer te weten. Je kennis wordt dus groter en je leert dingen vanuit een andere invalshoek te bekijken.

Je leert ook stil te staan bij vragen die je jezelf nog nooit had gesteld omdat je er nooit bij stil hebt gestaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je wordt niet slimmer van vragen stellen, maar door de antwoorden te lezen en te begrijpen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ligt aan de vragen die je stelt.....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je wordt er alleen slimmer van, als je de antwoorden ook leest. En als je de 'domme' antwoorden eruit weet te filteren ;)

Je kunt ook geen vragen stellen, maar de vragen en antwoorden van anderen lezen, dat is net zo leerzaam.