Cultuur is een plaats (en tijdgebonden) gebeuren die de bevolking coherentie geeft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Cultuur in het algemeen verwijst naar het patroon van menselijke activiteit en de symbolische structuren, die deze activiteiten een zekere betekenis geven. Er bestaan uiteenlopende definities van "cultuur", die duiden op verschillende theoretische benaderingen voor de beeldvorming of evaluatie van de menselijke activiteit en haar producten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nu ik het nog eens nalees, zit er wel een hoog "bla-bla" gehalte in mijn antwoord.........
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lahuuuh..!!
"gestold gedrag"
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
mmm.... iemand neemt het antwoord kennelijk niet serieus. Misschien scheelt het als ik de bron toevoeg...het wordt namelijk op de universiteit zo gedoceerd... http://intra.iam.hva.nl/content/0708/propedeuse/medialandschap//intro-en-materiaal/Medialandschap-college2.ppt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
slide 26 om precies te zijn... http://intra.iam.hva.nl/content/0708/propedeuse/medialandschap//intro-en-materiaal/Medialandschap-college2.ppt#291,26,Slide 26
Een zekere Mevrouw Olieslaghers heeft hierover een lijvig werk geschreven in 1970. Heb dat gelezen en een beetje onthouden dat cultuur heel breed genomen moet worden :van eetgewoonten tot theater. Is cultuur algemene brede kennis ,omgangsvormen , etiquette, van alle markten thuis zijn?? Laten we het maar in de breedste zin houden, soniet wordt cultuur eigendom van een elitair clubje.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heel strikt genomen is cultuur alles dat door de mens gemaakt of bedacht of ontstaan is, en dus onderdeel is van het leven van een bepaalde groep mensen. Dat is veel ruimer dan enkel dat wat doorgaans onder "culturele activiteiten" wordt geplaatst. Denk aan bouwstijlen die kenmerkend zijn voor een bepaald land of zelfs een bepaalde stad, eetgewoonten die overal ter wereld van elkaar verschillen of de muziek waarnaar geluisterd wordt (leuk voorbeeld: in Finland staat veel harde metal in de top 40, terwijl dat hier meestal iets voor "alternatievelingen" is).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Cultuur beschrijft de gangbare Waarde en Normen binnen een groep mensen.