Als je de Telegraaf leest, dan krijg je altijd zwarte handen. Is deze inkt giftig?

De inkt dus, niet de inhoud

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
4.6K

Het beste antwoord

Ik heb als straatverkoper maandenlang elke zaterdag minstens vijf uur in mijn handen gehad en heb er, op zwarte handen na, niets aan overgehouden. Overigens had ik gisteren hetzelfde met het NRC hoor, maar inderdaad geeft de Telegraaf het meeste af.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De inkt is giftig ja, er zit tolueen in.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
neen ,maar als je krant eerst laat strijken of zelf strijkt , zul je het fenomeen niet meer aanvoelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
'T schijnt dat kranteninkt al jaren van soya wordt gemaakt.

Allergie-info:
"Sommige mensen kunnen allergisch reageren op de eiwitten in soja. Dit kan zich onder meer uiten in orale allergie (jeuk in de mond)urticaria (bulten), roodheid en/of jeuk van de huid, die optreedt binnen een uur na consumeren van de bonen. Een enkele keer ontstaat een gevaarlijker reactie, nl een anafylactische shock, die onmiddellijke medische behandeling vereist. Bij baby's kan soja allergie zich uiten in de vorm van eczeem."

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sojaboon
answers.yahoo.com
http://en.wikipedia.org/wiki/Soy_ink

Verder lezen (Engels):
http://en.wikipedia.org/wiki/Soybean#Health_risks
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, moderne kranteninkt is niet giftig.
Bij de Telegraaf is dit effect groter, door de enorme koppen boven de artikels. Dat is het enige dat de Telegraaflezers lezen.
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
HAHAHAHAHAHA
Je moet geen bekers inkt gaan drinken maar het kleine beetje wat via je handen in je mond komt zal je de kop niet kosten. Overigens ligt het er aan waar je in het land woont in hoeverre de krant afgeeft. Niet alle kranten komen uit dezelfde drukkerij. Je kunt dus altijd verhuizen als je de zwarte handen zat bent.