Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als de bijbel zelf door mensen zijn veranderd waarom geloven mensen nog erin?

Misschien is het niet eens waar wat er in de bijbel staat want ik ga toch ook niet tegen jouw zeggen jij gaat morgen dood terwijl het niet eens waar is. Of gisteren had ik niet gerookt terwijl ik het heb gedaan.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

OK, jou vergelijkingen slaan dus totaal nergens op maarja.

Het is zelf de keuze van mensen of ze de bijbel geloven of niet.

Sommige mensen vinden het fijner leven als er een makkelijke uitleg is voor het bestaan/zin van het leven.
Er zijn ook mensen die precies willen weten wat is allemaal gebeurt is: de wetenschappers
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor zover ik weet heeft het van het consileum van 326 tot het consileum van 1138 geduurd voordat de toenmalige kerkbestuurders het over de inhoud eens waren...

Mijns inziens is de Bijbel slechts een boek met interpretaties die nog wel eens discutabel kunnen worden...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoezo door mensen veranderd? De bijbel, in ieder geval het Nieuwe Testament is gewoon door volgelingen van Jezus geschreven, dus niet door god op ons overgekomen ofzoiets. Mensen geloven voornamelijk in de boodschap die uit de bijbel te halen valt, of de gebeurtenissen ook daadwerkelijk op de beschreven manier hebben plaatsgevonden (van sommige dingen is bijv. al bewezen dat ze historisch gezien niet waar zijn zoals bijvoorbeeld de muren van Jericho hebben nooit bestaan etc.) doet er voor veel mensen dan ook niet toe.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij geloven mensen omdat ze op zoek zijn naar een verklaring voor iets dat eigenlijk onbegrijpelijk is. Dat geeft een stukje zekerheid en houvast ( zoals een kind op zijn ouders vertrouwd als het iets niet weet).
Volgens mij maakt het ook niet zoveel uit of wat in de bijbel staat waar is. De boodschap in een verhaal is denk ik belangrijker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De oudste verhalen uit het Nieuwe Testament zijn minstens honderd jaar na het overlijden van Jezus geschreven; niet echt ooggetuigen-verslagen dus. Trek zelf je conclusie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding