Kunnen mensen op jonge leeftijd al inschatten of ze een goede levenspartner hebben?

Kunnen ze dit wel inschatten of zijn de relaties die uit de jeugd voort blijven staan puur geluk? Ik ben van mening dat mensen op jonge leeftijd dit ookal kunnen aanvoelen of inschatten. Het is natuurlijk wel per persoon verschillend.. de één wil er wel gehoor aan geven en de ander heeft er geen behoefte aan en ziet wel hoelang het duurt. Dit laatste kom je vaker tegen..maar dat wil toch niet zeggen dat ze het niet kunnen aanvoelen of inschatten lijkt mij?

Heeft het niet meer te maken met willen? Hoe weten mensen dat ze dit willen doen ze dat bewust of onbewust?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wauw, ik vind het heel knap dat je steeds vragen over hetzelfde onderwerp kunt blijven stellen zonder twee keer dezelfde vraag te stellen.
Om eerlijk te zijn word ik er een beetje moe van...

Antwoorden (5)

Jonge mensen hebben meestal te weinig levenservaring, en zijn tegen nog niet geheel geestelijk ontwikkeld! De kans dat jonge mensen hier dus een goede inschatting van kunnen maken, is zeer gering. Jeugdrelaties die stand houden zijn dus meestal puur geluk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kun je niet en dat kun je nooit inschatten... It takes two to tango...

Maar als je een goede relatie met beide of met een ouder hebt gehad of in je vroege jeugd een hechte vriendschap gekend hebt, gaat het wel helpen later, bij een nieuwe partnerkeuze...

Dan is er een bodem, een erfenis van een goed fundament, dat gaat je wel helpen, om voor een goede verstandhouding te gaan...

Willen is niet de beslissende factor, geluk en toeval des te meer... .

Iedereen wenst een evenwichtige basis van leven, van samenleven, daar streeft een ieder naar, de een bewuster dan de ander, maar iedereen heeft dat...

Maar je kunt het nooit inschatten, helaas...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het klikt klikt het toch,dan blijf je bij elkaar ,ik geloof niet dat het puur geluk is en inschatten kan je het ook niet denk ik ,want je weet nooit of je altijd bij elkaar blijft lijkt mij .Als je van elkaar gaat en blijft houden....dan is dat zo en blijf je bij elkaar en op latere leeftijd kan het ook veiligheid zijn ,aan elkaar gewend raken......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het niet over het inschatten of de relatie voor altijd is.. Maar op jonge leeftijd kan je dus ookal weten of je de goede persoon heb voor een langdurige relatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee dat kun je op jonge leeftijd ook nooit inschatten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bedoel je trouwens met je laatste stukje over ".Als je van elkaar gaat en blijft houden….dan is dat zo en blijf je bij elkaar en op latere leeftijd kan het ook veiligheid zijn ,aan elkaar gewend raken…..." Bedoel je daarme dat als je ouder bent en elkaar op jonge leeftijd heb leren kennen het alleen nog maar het gevoel van gewend raken is en niet meer dan dat? Dat ze dus niet meer bij elkaar weg gaan alleen omdat ze elkaar gewend zijn en veiligheid scheppen.. moet toch nog steeds wel meer zijn dan dat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Theebeker ,dat kan ,ik ken situaties van stellen die ook al van jongs af aan bij elkaar zijn,als ze echt zouden willen zouden ze het liefst een ander leven willen.Maar dat geldt niet voor ieder stel die al zo lang bij elkaar zijn.De situaties die ik ken blijven bij elkaar uit een stuk veilgheid,gewend aan elkaar,en het lijkt er dan op dat zij voor de buiten wereld leven.Maar nogmaals dat geldt niet voor iedereen die al van jongs af aan bij elkaar zijn.
Ik ben bij mijn vriendje sinds mijn 15e. Ik noem hem nog steeds mijn vriendje (liefkozend) We zijn nu 13 jaar samen en onze liefde is bekroond met een prachtige dochter.
Wij hebben soms hard moeten vechten, maar wij knokken wel...
We hebben elkaar zien opgroeien tot wat we nu zijn.

Ik denk dat je in elke relatie moet "vechten"... het zeker niet voor lief aannemen, het moet wel spannend blijven natuurlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo theebeker, ik hoefde je naam niet eens te zien staan om te weten dat dit weer een vraag van jou is.

Nee, mensen kunnen op jonge leeftijd niet inschatten of ze een goede levenspartner hebben (ik wilde altijd met mijn vader trouwen... daar ben ik nu toch vanaf gestapt). Oudere mensen kunnen dit ook niet. Iemand die op dit moment goed bij je lijkt te passen, kan in de loop der tijd ook veranderen, jij blijft jezelf ook ontwikkelen en dan kan het altijd weer uit elkaar vallen.

Zo langzamerhand begin ik trouwens te vermoeden dat het je hier niet te doen is om je eigen relatie, maar dat je eigenlijk bezig bent met een scriptie over dit onderwerp. Publiceer je je bevindingen hier ook?