Iets wat veel te veel mensen niet hebben of niet snappen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Als je , ondanks alles, in de lach schiet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets om te lachen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wanneer je tot na je dood kan relativeren en glimlachen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Josephina;

Humor zul je terugvinden in een aantal van de antwoorden op je vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een of ander ''positief'' stofje dat in je hoofd wordt aangemaakt bij het ervaren van een leuke gebeurtenis via een van je zintuigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is voor iedereen verschillend, maar voor iedereen is het een vorm van relativeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lachen is een ritmische onlading van spanning... Die bouwt men eerst op en dan zet men de ander op het verkeerde been... en dat is het resultaat van humor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Humor is dé manier om te relativeren en om van de geijkte paden af te komen.
Kinderen lachen 400 maal per dag, volwassenen 15 keer.
Waar zijn die 385 keer lachen gebleven?
14 jaar geleden
Lol hebben of lol veroorzaken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Humor is het vermogen om iets dat grappig, amusant of geestig is aan te voelen, te waarderen of tot uitdrukking te brengen. Humor kan ook een aanduiding zijn van de expressie van iets komisch of grappigs in woord, daad of geschrift
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Humor is het type plezier waarbij je moet lachen om het feit dat er iets onverwachts of raars gebeurd, in je hoofd of in het echt. Sommige vormen van humor zijn tamelijk universeel,maar er zijn wel culturele verschillen waar te nemen. Ook zit er een zekere 'ontwikkeling' in de humor van mensen c.q. dat wat je in verschillende fasen van je leven leuk vindt. Overigens doorloopt niet iedereen dezelfde fasen in hetzelfde tempo en bereikt ook niet iedereen hetzelfde 'eindnivo'.

Kleine kinderen kunnen al vreselijk de slappe lach krijgen als iemand een gek gezicht trekt of een raar hoedje op zet. Dat is feitelijk de meest primitieve vorm, die ons later wellicht nog in sommige gevallen doet glimlachen, maar niet lang meer amuseert.

De fase daarna is vaak die van leedvermaak ; van het uitglijden over een bananenschil of taartengooien, tot tegen een lantaarnpaal lopen of verschrikkelijk van een trap sodemieteren. Ook dat blijft soms nog een -beschaamde- glimlach oproepen, maar uiteindelijk willen de meeste mensen toch een stapje hoger op de ladder, al blijven sommigen opmerkelijk lang in deze fase steken. Zij het wellicht uitgebreid met de categorie verbaal leedvermaak om/over/ten koste van een ander.

Verbale humor, waarbij je op het verkeerde been wordt gezet en vreselijk moet lachen om een onverwacht plot kun je heel lang mee vooruit, al moet het plot steeds ingewikkelder worden. Het is groen en vliegt door de kerk - een heilig boontje, vinden acht- of negenjarigen leuk als ze beeldspraak leren, maar uiteindelijk vissen ook de betere moppen natuurlijk in diezelfde vijver.

Standup comedy, cabaret en conference zijn weer een paar stapjes verder op de ladder omdat ze een zekere voorkennis vereisen. Pas als je weet waar het over gaat en wat er precies niet klopt (want dat is uiteindelijk humor ; merken dat iets niet klopt met je kennis of verwachtingen) is de humor ook leuk, zelfs al is die uitgesproken flauw. Zo is de humor van de Hitchhikers Guide to the Galaxy bijvoorbeeld echt niet voor iedereen weggelegd, terwijl de clowneske humor van een Andre van Duin hele volksstammen kan blijven vermaken (al kun je daar ook 'overheen groeien'.)

Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar in de regel slaan we de humor van mensen die zich te pletter lachen om Freek de Jonge of Monty Python -om maar willekeurig twee namen te noemen- wat hoger aan dan mensen die niet meer bijkomen van Benny Hill of Tineke Schouten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
John Cleese
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/betekenis-humor.17356 Hier kun je vast ook wel wat antwoorden vinden op je vraag.

Humor is iets wat je ook echt raakt. Je moet erom lachen, maar soms ook willekeurig. Humor is niet per definitie altijd positief, want het kan ook heel hard zijn, maar toch heel grappig. Omdat humor heel dicht bij jezelf ligt, vanwege het feit dat het emotioneel kan raken, is humor voor iedereen anders. Waar de één wel om kan lachen heeft de ander moeite mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Humor is dat het grappig moet zijn en leuk.