Is het mogelijk om hulp te vragen bij een relatiepsycholoog voor het aangaan van een verstandshuwelijk, daar scheiding geen directe optie is.

Beide partners vinden dit een mogelijkheid, daar men nog wel met elkaar kan praten. Een scheiding is bezwaarlijk voor kinderen, financiën en zorgplicht.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja natuurlijk kan je aan een psycholoog hulp vragen voor een verstandshuwelijk zodat je naar elkaar duidelijk kan zijn in wat je nog verwacht in dat verstandshuwelijk.

Maak eerst voor jezelf uit wat je wilt, mag je in de avonduren b.v. aan je eigen geneugten (sex of iets dergelijks) toekomen? Maar ook hoe sta je tegenover je echtgenoot als hij of zij dit ook doet. Verberg je dit voor je kinderen terwijl ze waarschijnlijk wel iets zullen merken of voelen (nu of over 15 jaar).

Ik denk dat er in NL best wel aardig wat verstandshuwelijken zijn, zeker bij de goedverdienende man, die met zijn drukke baan geen tijd heeft om zijn kinderen te verzorgen of zelfs aandacht te geven. De vrouw kan dan deze taak op haar nemen zodat de basis zoals inkomen, goed huis, scholing e.d. geregeld zijn. Ieder moet zijn of haar leven dan zo goed mogelijk invullen op basis van gezond verstand. Gun elkaar wel een eigen leven om te zorgen dat je toch nog met elkaar door een deur kan gaan.

Succes bij deze toch niet makkelijke levensrichting!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vond dit antwoord iets beter dan het andere, daar de uitleg er omheen wat uitgebreider is.

Andere antwoorden (1)

Dat is mogelijk. Het is aan de relatiepsycholoog om zijn clienten te begeleiden en de clienten zelf tot een oplossing te laten komen. Een psycholoog kan hierbij wel bepaalde dingen aan- en afraden, maar het is aan de client wat hij of zij hiermee doet. Een relatiepsycholoog kan in deze situatie zorgen dat de communicatie tussen beide partners wordt versterkt en bekijken of er onenigheden bestaan tussen de verwachtingen van een verstandhuwelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar wat is "op den duur" , stel de jongste is 10 jaar oud, dan is het misschien wel vol te houden tot zijn 18e bijv.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan een huwelijk waar beide partners aan willen werken kan een relatiepsycholoog hulp kunnen bieden.
Of je nu een huwelijk uit liefde hebt, of een verstandshuwelijk, er komt altijd wel een tijd dat je even een enorme hekel aan elkaar krijgt en er samen niet uit komt. Hulp kan nooit kwaad.. Zeker als beide partijen aangeven dat ze wel verder willen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn mening: liever gelukkig alleen dan ongelukkig met partner. En ja, kinderen merken dat heel goed!
Wel goed om hulp te vragen. Scheiden kan altijd nog....