Ik ben morgen jarig maar me ouders zijn dat helemaal vergeten, wat moet ik doen??

Ik wil dus weten hoe ik mijn ouders in moet lichten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (9)

Laat subtiel een briefje ergens hangen of liggen met daarop een notitie voor jezelf. zo van "morgen uitnodigen van 'die en die' voor verjaardagsfeestje.
En dan nog wat dingetjes erop zetten.

Of je vraagt het ze gewoon eerlijk. Je weet zeker dat ze niet net alsof doen?
Want dat deden ze bij mij ook vaak genoeg. en ik geloofde ze natuurlijk.

Je kunt ook gewoon subtiele hints bedenken die bij jullie van toepassing is. Iets wat jullie doen op jullie verjaardag bijvoorbeeld.. daar een gesprek over beginnen..

:) succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alvast gefeliciteerd!

Weet je zeker dat je ouders het vergeten zijn? Misschien doen ze juist alsof en hebben ze een surpriseparty georganiseerd. Noem het eens terloops vanmiddag of vanavond of aan de telefoon. Meestal merk je onmiddelijk aan de reactie van je ouders of ze het vergeten zijn (als ze verschrikt reageren bijvoorbeeld). Bovendien weet je dan zeker dat ze het weten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alvast van harte.
Het lijkt me sterk dat je ouders dat vergeten. Ik gok er op dat ze je inderdaad willen verrassen.

Andere familieleden kunnen het wel eens vergeten. Mijn broer bijvoorbeeld. Hij kwam toevallig op bezoek op de avond dat ik jarig was, hij bukte zich om onder de slingers door te lopen en had nog niets in de gaten. Pas toen er meer bezoek kwam kreeg hij een hoofd als een biet... Hij voelde zich behoorlijk rot (en ik vond het voornamelijk vermakelijk). Hij heeft het later wel meer dan goed gemaakt hoor, heb nog nooit zo'n groot cadeau van hem gehad (dat hoefde dan ook weer niet, maar toch).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stuur ze een verjaardagkaart met "hartelijk gefeliciteerd met de verjaardag van jullie dochter/zoon".

Of zorg zelf voor een tractatie en verras ze daarmee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerlijkheid duurt het langst. Zijn jullie me verjaardag vergeten? Als dat wel zo is dan ben je verzekerd van een goed kado omdat ze het goed willen maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt een speciaal verzoekje doen en erbij zeggen dat het voor je verjaardag is. Bijvoorbeeld iets eten dat je extra lekker vindt en niet heel vaak krijgt: "Zullen we morgen pizza (of wat dan ook) eten voor mijn verjaardag?"

Zo maak je er geen enorm punt van. Je beschuldigt je ouders er niet van dat ze je vergeten zijn, en als ze je echt vergeten waren (het kan inderdaad een nogal flauw grapje zijn), komen ze het zo te weten zonder dat het een heel issue is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeg zoiets als:"mam met alle drukte in verband met mijn verjaardag morgen, kan ik je misschien ook ergens mee helpen?

Je zult zien dat het werkt. Je moeder blij en jij een hele fijne verjaardag!! Alvast gefeliciteerd. JB
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is mischien een naar antwoord,maar is het niet zo dat de relatie met jouw ouders een beetje verstoord is?
Misschien moet je het gewoon aankaarten op een niet te nadrukkelijke manier. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mischien hoort dat bij hun PLAN? :) kan me niet voorstellen dat ouders dat vergeten....