Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Van mijn planten vallen alle bladeren uit, wat kan ik doen en is het besmettelijk?

Hoi,
Laatst heb ik al mijn planten overgepot in oude potgrond. Nu worden de bladeren geel en bruin, vallen ze uiteindelijk uit en gaan ze dood. Dit is bij verschillende soorten zo. Ik zou heel graag weten wat ik moet doen en of dit besmettelijk is.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Natuur
1.2K
Erna55
3 jaar geleden
Heb je bij het overpotten de wortels beschadigd ?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

je hebt oude potgrond gebruikt. Ik weet niet hoe oud het was of waar het eerst voor gebruikt was, maar het kan goed zijn dat er gewoon geen voedingswaarde meer in de grond zit. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat al je planten er last van hebben.

Haal nieuwe potgrond en pot je planten over. Liefst in een pot met binnenpot, zodat je ze minder snel overwatert.
Ik heb zelf de app Plantsome gebruikt voor advies over waar ik mijn planten het beste kan plaatsen qua hoeveelheid zon, en hoeveel water ze willen, en ze groeien nu veel beter.
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding