in welke maanden bloeit de druivenstruik en rond welke maanden oogst je hem het best?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Natuur
3.7K

Het beste antwoord

In het begin van de zomer (juni/juli) bloeit de struik. Er ontstaan kleine bloemetjes die zichzelf bestuiven (Bij struiken die drie jaar of ouder zijn).

Wanneer de druiven van jouw struik precies goed zijn om te oogsten, hangt af van het druivenras, de groei van de druif en het weer.
De simpelste manier om te ontdekken of je druiven rijp zijn, is door ze te proeven.
Als het in de zomer goed zonnig weer is geweest, zijn de druiven vanzelfsprekend eerder rijp. De plaatsing van de druif is ook erg belangrijk. Krijgt de druif alleen de middag zon i.p.v. de hele dag zon, dan zullen de druiventrossen langer doen over de rijping.
De oogsttijd kan liggen tussen begin augustus en eind oktober.
SimonV