Vandaag is bekend gemaakt dat Lowlands 432 tickets ongeldig heeft gemaakt. Het betreft tickets die door secondary ticketingbureau’s zijn opgekocht en daarna, vaak voor een hoger bedrag, verkocht aan consumenten.

Vorig jaar meldde Lowlands dat ze geen andere manier zien om secondary ticketing tegen te gaan dan het ongeldig maken van doorverkochte kaarten. Vorig jaar gebeurde dat tweemaal en betrof het honderden kaarten.

De vrijgekomen kaarten gaan dinsdag 20 juli om 14.00 opnieuw de verkoop in via Lowlands.nl. Het zal zeer waarschijnlijk niet bij deze actie blijven. De organisatie zegt op zijn site dat kaarten ongeldig zullen worden gemaakt tot aan de start van het festival, dat is 20 augustus.

Mensen die een kaart buiten de officiële voorverkoopkanalen om hebben gekocht kunnen zelf controleren of hun kaart ongeldig is gemaakt. De ongeldig gemaakte ticketcodes worden op www.ticketsenconcertkaarten.nl gepubliceerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ze scannen ze met de computer want ieder kaartje is uniek
en traceerbaar dus.