als je iets of iemand als "kunst" kan beschouwen, ben je op de goeie weg naar cultuur....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangeboren gedrag is geen cultuur, gedrag wat je van anderen hebt overgenomen, zoals het dragen van spijkerbroeken of het luisteren naar Bach, is cultuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cultuur is iets wat door de samenleving wordt voortgebracht. Dus de natuur is geen cultuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cultuur is gemeenschappelijk... Alles wat gemeenschappelijk gedaan wordt is cultuur... Carnaval dus, pasen dus... Naar de kerk gaan dus ook... Enz enz...

Alleen fietsen door een bos is persoonlijk, dus geen cultuur... enz enz
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cultuur is de traditie van handelen. geloof, kunst, moraal dat de inhoud van ons leven bepaalt. Zeg maar;"de way of life"van een bepaalde groep mensen of volk. Elk land heeft zijn eigen beschaving, m.a.w. hun eigen cultuur.Ze hebben hun eigen cultureel erfgoed in de vorm van monumenten, archieven, dansen, feesten , rituelen, muziek enz. Cultuur is dus van belang voor de identiteit van de samenleving.Cultuur is ook het kweken van planten en bloemen .Die worden gecultiveerd.
Alles wat je zelf doet en wat niet aan tradities gebonden is, is geen cultuur. Als je een concert bezoekt van een nederlands orkest of je bezoekt een museum ben je wel aan het cultuur" opsnuiven".
14 jaar geleden
Alle manieren waarop de mens ingrijpt en heeft ingegrepen in de natuur, is per definitie cultuur.

Wat we verder onder cultuur verstaan komt wellicht het meest tot uiting in het begrip 'cultuurverschillen': er is een verschil van de manier waarop het ene volk en het andere volk zijn cultuur heeft ontwikkeld.

Maar jou vraag: wat is cultuur en wat is geen cultuur, kan strikt genomen alleen maar beantwoord worden door 'alles wat door mensen ontwikkeld is, is cultuur' en 'natuur is geen cultuur'.