Waarom lopen Marokkaanse vrouwen doorgaans op te kleine sloffen?

Let er maar eens op: Marokkaanse vrouwen, zeker in Marokko, lopen doorgaans op sloffen die een paar maten te klein zijn. Hun hakken steken daardoor buitenboord.
Waarom is dat.

P.S. moderator, dit is geen racistisch getinte of discriminerende vraag, maar observatie.

Toegevoegd na 14 minuten:
Deze valt zelfs nog erg mee.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

De foto is trouwens waarschijnlijk van mannelijke sloffen want vrouwensloffen zijn doorgaans meer versierd. Ook het kledingstuk en de sokken zijn typisch mannelijk. Ik draag liever de nmannelijke versie van de sloffen maar daar ben ik, naar mijn weten de enige in. Ik vind de damessloffen te druk.
De sloffen moeten strak zitten anders glijden ze tijdens het lopen van je voeten, daardoor zijn ze vaak wat kort. Het is heel moelijk om en strak en op maat te vinden. Maar het valt me op dat Marokkanen vaak in het-maakt-niet-uit-wat-voor-maat-sloffen lopen. Zeker als ze op visite zijn en sloffen van het huis worden gedragen. Ze zijn daardoor gewend aan sloffen die niet helemaal op maat zijn. De sloffen van het huis zijn vaak van niemand in het bijzonder maar worden door iedereen in huis gebruikt. Daarom zie je kleine kinderen ook vaak in te grote sloffen.

Ik heb een link naar Flickr met een foto van marokkaanse damessloffen toegevoegd (hopelijk werkt de link deze keer wel). Zoek anders bij Flickr naar 'Marokkaanse sloffen', de titel van de foto is in het nederlands.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien om dezelfde reden dat in Nederland veel vrouwen op te kleine slippers lopen ?? Mij lijkt het vreselijk, maar of het nu iets is van vanity-sizing (kleinere maat willen kopen dan je hebt) of gewenning en gewoon niet opletten ik weet het niet. Misschien zijn die slofjes wel ontworpen om alleen de voorvoet te beschermen, maar dat lijkt me ook een gekke.

In elk geval zijn 'echte' marokkaanse slippers in principe hele schoenen waarbij je standaard op de achterkant loopt ; net als spaanse Espadrilles. Dan kun je ze rustig ene maatje te klein kopen natuurlijk , het is toch maar om een beetje in te sloffen en niet zozeer om de avondvierdaagse in te lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien kopen deze dames sloffen die 1 of meerdere maten te klein zijn uit ijdelheid! Of het kan ze domweg niet schelen.
Een andere mogelijkheid is,dat kleinere sloffen goedkoper zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk omdat nederlandse boeren met klompen lopen. Je kan misschien hiermee verglijken. Ik weet niet hoe dit heet. Maar het is zeker niet om jou te kwetsen. Het kan cultuur zijn.