Zoiets hangt eigenlijk alleen maar van de oplage af. Als ik het goed heb begrepen, deelt AH ieder jaar voetbalplaatjes uit, en is de belangstelling enorm. Dat houdt in, dat er nu misschien wel duizenden mensen zijn, die zo'n album met plaatjes compleet hebben.

Het is bijna zeker dat er over 20 jaar mensen zijn, die dat album willen verkopen, omdat ze denken dat ze er veel geld voor kunnen krijgen. Ook zullen er van die albums tevoorschijn komen bij zolderopruimingen, en mensen die hun boekenkast eens lekker opruimen.

Het gevolg is dat het aanbod op de "markt" voor voetbalplaatjes-albums groot is, misschien wel honderden. En dat drukt de prijs. Hoe schaarser het aanbod, hoe hoger de prijs; dat geldt voor alles maar zeker voor verzamelobjecten.

Ga nooit dingen verzamelen, omdat je denkt dat het over 20 of 30 jaar veel geld waard is, maar doe het omdat je het verzamelen leuk vindt. En als je toch per se wilt verzamelen om rijk te worden, kies dan iets uit, dat bijna door niemand wordt verzameld. Dan kun je geluk hebben, en is de vraag over 20 jaar groot, en het aanbod schaars.

Munten- en postzegelverzamelaars weten er alles van. In de jaren 1970 en 80, was postzegels verzamelen lucratief. De prijzen schoten omhoog, en er waren veel verzamelaars. En nu wil niemand meer postzegels hebben, en het aanbod is enorm. Gevolg: postzegels zijn bijna niets meer waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Net zoveel als de gek ervoor geeft.
Als er geen vraag naar is mag je blij zijn als je er 5 Euro voor krijgt. Als het aanbod groter is dan de vraag ook.

Mijn persoonlijke vermoeden is dat je er nooit meer dan 5 Euro voor krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verzamelingen van Pokémonkaarten, speldjes, sigarenbandjes, suikerzakjes, centen uit 1948 etc. liggen bij de kringloop.

Over 20 jaar is de wereld zo veranderd, dan zit niemand hier nog op te wachten.

Verzamel het voor nu, geniet van de plaatjes en de namen, van het ruilen en van het net die ene nog bemachtigen. En als je alles heb, kijk er dan nog een paar keer naar. Dan heb jij er lol van en dat is waar het om gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iemand in jou omgeving geen wcpapier meer heeft ongeveer 50 cent ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet het op marktplaats t.e.a.b en ga voor de hoogste bieder :) die van mij is voor €44,- verkocht :)