Als antibiotica (oraal + topicaal ) niet werken tegen acne, is de kans dat roaccutane wel werkt dan kleiner?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Roaccutane is echt smerig vergif.

Probeer het te vermijden. Google maar eens rond op de mogelijke bijwerkingen, vaak jaren later nog.
Ik heb het op voorschrift van een huidspecialist gekregen op mijn 20ste. Ik herinner me dat er dingen in de bijsluiter stonden in de trant van: 'gebruiker mag het eerste jaar na stopzetting van de behandeling niet zwanger worden...'
Toch een positieve noot: bij mij heeft het geholpen; het resultaat was verbluffend. Daarvoor had ik trouwens al alles geprobeerd wat op de markt te verkrijgen was. Zonder dat het werkte.
En ook dit: als je echt last hebt van acne, ga dan naar een gespecialiseerde arts, een dermatoloog (en gooi al die potjes en zalfjes weg die je in de super kunt kopen; die werken echt niet).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Waarom ga jij niet eens een dermatoloog raadplegen. Lijkt me heel zinvol.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bedenk bij antwoorden op medische vragen dat de beantwoorder mogelijk niet weet waar hij/zij het over heeft!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het lijkt me sowieso een beetje vreemd om antibiotica te gaan gebruiken bij acne. Volgens mij heeft acne helemaal niets te maken met een bacteriën, dus zal antibiotica ook weinig doen.

Wat roaccutane precies is weet ik niet, maar het lijkt me handiger als je eens langs je huisarts gaat om te vragen wat je het beste kunt doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De oorzaak van acne is vaak zeer ingewikkeld om te achterhalen. Doordat ik veel te maken heb met natuurgeneesmiddelen heb ik bij toeval ontdekt dat 3 maal daags thee drinken van brandnetel voor erg veel mensen een grote verbetering bracht. Brantnetel kan je op veel plaatsen zo plukken en kost je dan niets. Het is voedsaam , reinigt het bloed, gaat ontstekingen tegen en smaakt niet vies. Als thee prikt het natuurlijk niet. Acne heeft vaak te maken met voeding en stess. Ook is het vaak ervelijk. Mensen die alles al geprobeerd hebben bij allerlij dokters en al vanalles gesmeert hebben vaak baat bij brandnetelthee. Helaas heb ik geen verstand van roaccutane. en kan ik je vraag niet beantwoorden.