Roken verhoogt de kans op onder andere :

* Longkanker
* longemfyseem
* hart- en vaatziektes
* borstkanker
* onvruchtbaarheid
* huidveroudering
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

stoffen als teer komen in je longblaasjes terecht waardoor ze gemuteerde cellen kunnen veroorzaken (kanker) en de opname van zuurstof moeilijker maken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
www.stivoro.nl
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat het stinkt en omdat mensen die net gerookt hebben ook stinken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is slecht omdat je verslaafd raakt aan de nicotine, de teer een snelweg aanlegt in je longen en het kanker kan veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn meerdere dingen:
Ten eerste het teer dat zich aan de binnenkant van je longen hecht en zo de zuurstofopname bemoeilijkt.
Daarnaast raak je verslaafd aan de nicotine, waardoor je hersenen langzaam vergiftigd worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Roken is slecht omdat je er jezelf tal van ellendige stoffen mee voedt. Die stoffen veroorzaken onder andere kanker.

Roken is wat mij betreft écht slecht omdat je er vaak anderen (soms zelfs kinderen!) ellendige stoffen mee voedt. Die stoffen veroorzaken onder andere kanker.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gek genoeg is het goed voor de concentratie en het geheugen. Roken is niet alleen maar slecht. Het kan je ook helpen met het omgaan van een slechte periode/slechte gevoelens. Sociaal gezien werkt het juist positief. Rokers staan erom bekend een vriendelijke open groep te zijn
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Roken is GOED voor de economie.

Er komt veel accijns binnen en je betaalt pensioenpremie terwijl je die leeftijd toch niet haalt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoe kan het dat je zo'n vraag kan stellen? Uit welk land kom je ,of ben je jaren buiten bewustzijn geweest? Roken is zeer slecht en uiteindlijk doe je met te roken vrijwillige kiezen om niet oud te worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
maar wel lekker
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat tabak en alle stoffen die erbij zijn gevoegd dodelijk en ernstig schadelijk zijn voor je longen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Roken is ook nog eens slecht voor je gebit. Je zult er geen gaatjes door krijgen, dat niet. Wel zorgt het ervoor dat de tand-plaque (bacterien) lekker hun gang kunnen gaan. Daardoor breekt het bot waar je tanden in zitten langzaam af. Uiteindelijk kunnen je tanden los gaan zitten en lazeren ze zo uit je bek. Dat is nog niet alles. De ontstekingen die je daardoor aan je tandvlees hebt kunnen veel ernstige gevolgen elders in je lichaam veroorzaken. O.a. een hartinfarct.