Als DAF nog personen auto's had geproduceerd, had je er dan een gekocht om de Nederlandse industrie te ondersteunen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Nee, want we hebben al 10 jaar de EURO (ja, al tien jaar, hij was er namelijk giraal al voor 2002), en bestaat er eigenlijk niet meer zoiets als de Nederlandse economie die je als consument kunt redden.

Daarnaast worden van Duitse en Franse auto's heel veel onderdelen in Nederland gemaakt (toeleveranciers). Deze zitten in de buurt waar Daf ook zat, en worden nu ook getroffen door de crisis.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ieder heeft een duimpje van mij en jij 1tje xtra.
Kudo: +10

Andere antwoorden (11)

Alleen als het ook een goed product was. Ik ga geen roestbak kopen omdat het nu toevallig een Nederlandse roestbak is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als het net zo'n goeie auto was als bijv. een Volkswagen dan had DAF zeker de voorkeur gehad!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
voor het geld van een golfje koop je tegenwoordig heel DAF op
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou niet iets kopen omdat het een Nederlands product is, het gaat om kwaliteit en prijs en de verhouding daartussen. Daarbij komt nog dat het ook geen aankoop is die je zo even gaat doen omdat de industrie het moeilijk heeft, het is niet geld dat je toch hebt liggen over het algemeen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
DAF had vroeger toen er nog gewoon een Nederlandse economie was al een personen auto. Het grote voordeel was dat deze achteruit net zo hard kon als vooruit. Ze hebben het helaas niet gehaald.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, ik zou het alleen doen als het een betere auto was dan andere merken.

Nederlandse producten kopen puur om Nederland te helpen neigt een beetje naar protectionisme.

Niet helemaal natuurlijk omdat protectionisme overheidgestimuleerd is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als andere kenmerken gelijk zijn, kies ik vaak een Nederlands of lokaal product/dienst. Maar in het geval van DAF zou ik dus geen stomme Nederlandse auto kopen als ik voor hetzelfde geld een leukere/betere buitenlandse auto kan krijgen.

Als de prijs-kwaliteitsverhouding van je product slechter is dan van vergelijkbare producten, heeft je product wat mij betreft geen bestaansrecht, en dan zal ik het ook niet subsidiëren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jazeker, een pracht Hollands product. Net als jajem, de bitterbal, stamppot en Ik Hou van Holland.

Ik zou een vrachtwagen kopen als ik het geld had... :(
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ligt er helemaal aan hoe het eindprodukt eruit ziet, is het voor mij een mooie auto, wat is de kwaliteir, wat is de prijs etc etc

Kan dus niet zeggen ja of nee