Wat is een ludieke manier om je kinderen te vertellen dat ze vaderdag zijn vergeten?

Gaat mij gelukkig niet overkomen, want mijn dochter heeft het er al dagen over. Maar, ik kreeg een brainwave tijdens het badderen...

iemand een ludieke manier?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Dan draai je de rollen om. Doe jij net of jij het kind bent en je kind is dan jouw vader. Breng je hem/haar ontbijt op bed, geef je het een cadeautje en je leest een gedicht voor ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Draai de plaat ''Pappa"' van Stef Bos de hele tijd net zolang het kwartje valt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet gewoon zorgen dat ze het niet vergeten. Mijn puberzoon van 15 zei ik vanmorgen nog, om niet te vergeten, dat het morgen vaderdag is. Dit soort dingen daar denkt hij echt niet aan, omdat zijn sociale vaardigheden op een laag pitje staan. Zijn antwoord; 'Is dat morgen alweer?" Ik weet nu al dat hij morgenvroeg al bij ons bed staat met een zelfgemaakt ontbijtje voor zijn vader en een klein cadeautje, zoals een aftershave, een deospray, een geheugenstick voor zijn PC of iets dergelijks. Maar als je hem niets zegt, dan denkt hij er echt niet aan! Als mijn zoon geen ASS had gehad, dan zou ik er niet eens een ludieke manier voor bedacht hebben om het hem te vertellen dat hij vaderdag vergeten heeft.
Ik zou hem dan gewoon gezegd hebben dat ik er boos om ben, dat hij laat blijken dat zijn vader dat ene dagje in het jaar hem dat niet waard is, na alles wat zijn vader altijd voor hem doet. Ik vind nl. dat een kind best waardering mag laten blijken!
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb die van mij gisteren met een boekenbon naar de Bruna gestuurd 'Joh, heb je eraan gedacht dat het morgen vaderdag is? Koop een BOEK!'
Blijven lachen met je ASS'je he amc...
het beste is om in deze helemaal niets van je kind te verwachten.
vaderdag bestaat bij de gratie van de commercie en de reclamejongens.
geniet van de spontane momenten wanneer je kind zijn of haar genegenheid aan je toont. jij wacht toch ook niet op kinderdag om je kind eens te verwennen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom mag een kind vaderdag niet vergeten? Het is 365 x per jaar vaderdag. Jij als vader mag blij zijn, dat je überhaupt kinderen hebt gekregen. Het had ook anders kunnen zijn.
Alleen de detailhandel is er blij mee. En natuurlijk is het voor kleine kinderen ook leuk om zelf iets te maken voor hun papa, maar zodra ze groter zijn moet je er geen punt van maken als ze het vergeten.

Mijn antwoord is dus: ludiek is leuk maar onnodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gaat heel opzichtig in huis alle kastjes en kasten opendoen en er onderzoekend in kijken. Dan krijg je heus wel de vraag: Wat doe je papa? Dan zeg je met een onschuldig gezicht: Ik zoek een plek,waar ik mijn vaderdag cadeautjes kan opbergen!