(NOT)Done: een wit jasje en witte schoenen naar een bruiloft dragen?

Deze zomer ben ik uitgenodigd op een bruiloft. Ik heb hier al een donkerblauw jurkje voor. Is het wel of niet oké om als gast zijnde een wit jasje en witte schoenen te dragen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.1K

Het beste antwoord

Is inderdaad een twijfelgeval misschien. Ik heb als regel (ik ben een man): zorg dat je nooit mooier uitziet als de bruidegom. Voor jou idem richting de bruid... zoals iemand anders idd zei: je hebt een donkerblauw jurkje dus dat maakt het weer goed.

Gewoon aantrekken zou ik zeggen. Als je ter plekke twijfelt, dan jasje uitdoen.

Veel plezier op de bruiloft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit mag wel, omdat je niet helemaal in het wit gaat. Want dát hoort namelijk niet!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor is geen probleem .Dat jasje draag je waarschijnlijk toch niet de hele dag. Het gaat er meestal maar om dat als de gast in een spierwitte jurk komt en de bruid heeft een iets meer cremekleurige dat haar jurk dan al gauw vuil of smoezelig lijkt, of zeker zo erg, als de gast zo'n mooie witte jurk aan heeft dat ze concurreert met de jurk van de bruid. In jouw geval is daar geen sprake van dus geen probleem