Hoe lang dient een jurk te zijn die je op een bruiloft draagt ? moet dit tot over de knieeen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tip! ga met de jurk/rok op je knieen staan ( dus op de knieen zitten maar dan rechtop) als je dan de knie niet ziet is het goed.
dit leerden we vroeger op school. die etiqetten gelden nu nog
of je je daar aan wil houden zal aan jezelf liggen en aan wat voor soort mensen het zijn
hoe dan ook; een gezellig feestje gewenst!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kun je zo helemaal niet beantwoorden... in bepaalde zeer kerkelijke kringen doe je iets anders aan dan in andere kringen. Niet ordinair maar ja sommige mensen weten totaal niet wat dat is ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou niet hoger gaan dan op de knie. Het is een waardige gebeurtenis, dus niet op de dijen.

Het beste antwoord

Nee, het hoeft niet tot over de knieën, maar je kunt ook niet in mini gaan !
De gulden middenweg is afhankelijk van je leeftijd en figuur, als je iets ouder bent tot op de knie, ben je nog jong en niet (te) dik, dan kun je een lengte tot boven de knie nemen, maar niet te kort !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik begrijp niet waarom je langere rokken/jurken zou moeten gaan dragen naarmate je ouder wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stel je voor een meisje van 18 a 20 jaar, op die leeftijd kan je een rok dragen zo kort je wilt. Naarmate je ouder wordt 30 a 40 jaar, zakt de lengte van de rok/jurk naar de knie.Vul maar in 50 a 60 jaar, dan zitten we op de knie.
Misschien duidelijker als je jouw oma in mini voorstelt ;) als we het anders bekijken, fotomodellen in mini, niks geks aan, waarom ? omdat ze jong zijn, (vaak véél) te dun en niet erg ´natuurlijk´.
Het mannelijk oog ziet natuurlijk graag een korte rok, maar kijk eens goed/bewust om je heen overdag als je bijvoorbeeld de bus/tram neemt. Let op vrouwen in rok/jurk, let op leeftijden, soms moeilijk schatten (tel er maar ongeveer 8 a 10 jaar bij als je twijfelt -make-up/hakken) en let op het FIGUUR, te zware oude(re)vrouwen, behalve hele jonge meisjes(vaak veel te dik)/vrouwen zul je niet veel in (te)korte rokken/jurken zien.
Dat doe je niet, dat hoort niet, je loopt niet in te korte rokken/jurken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Widar, ik lees net het eerste antwoord, en daar staat het goed: niet te kort, zodat het niet ordinair wordt !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk, dat ANDEREN dat vinden, moeten ze zelf weten, maar IK denk er niet zo over, dat is wat ik wilde aangeven. Als oma in een mini wil lopen, moet ze dat lekker doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vaak zegt iemand dat, totdat het een eigen dochter, vrouw of moeder betreft !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh, van die soorten heb ik er zat :)

Andere antwoorden (3)

Als er geen aanwijzingen op de kaart staan, mag je dat in principe zelf weten. Maar het is wel slim om het niet al te kort te maken, dat het niet ordinair wordt. Maar boven de knie kan best.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Het is jouw jurk en jouw feesie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is jouw jurk, maar niet jouw feessie !
Ritsuka
11 jaar geleden
Ow ja, ik lees de vraag nu goed :)
Tijd om te gaan slapen, haha
Daar is geen enkel wettelijk voorschrift voor.
11 jaar geleden
Het is handiger wanneer je ook aangeeft watvoor bruiloft het is.Er bestaan bruiloften waar je echt een galajurk 'moet' dragen,maar ook veel waar je rustig aan kunt komen met een hip rokje/jurkje boven de knie.
Verder is het vaak handig dat je de lengte aan past bij de mode van dat moment.İk heb eigenlijk geen idee wat het deze zomer is. ;-)
Veel plezier op de bruiloft !