30 April is Koninginnedag, mag ik zelfgemaakte kinderartikelen verkopen? Bijvoorbeeld: Slabbetjes, Speenkoorden, etc. Ik ben geen ondernemer.

Dit is een hobby die ik heb en voor Koninginnedag zou ik graag sommige van mijn zelfgemaakte artikelen verkopen. Dit wil ik niet als Reclame gebruiken of zo!
Ik heb een foto toegevoegd, zodat jullie kunnen zien ongeveer. De spulletjes maak ik ook voor mijn eigen Kids en Kids van mijn vrienden en kennissen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

In veel plaatsen is er op Koninginnedag een vrijmarkt. Dan mag je dus zonder vergunning spulletjes verkopen, en dit soort zelfgemaakte dingen mogen zeker.
Maar houd er wel rekening mee dat de meeste mensen een rommelmarkt verwachten met supergoedkope spulletjes. Als ik jouw beest (leuk trouwens) zo bekijk zit daar aardig wat tijd en werk in. Je moet niet verwachten dat je er een "redelijke" prijs voor krijgt. Handgemaakt wordt niet door iedereen op waarde geschat, en heeft nog vaak de status van "in elkaar geknutseld".
Maar als je het gewoon puur voor je eigen plezier maakt en verkoopt, dan kan het op Koninginnedag zeker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja, dat mag, op een dag als deze is het vrij om te verkopen wat je wilt. Goed open en bloot met erotische artikelen zal nou niet bepaald gewaardeerd worden natuurlijk. Maar hier mag je gerust mee gaan staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor dat mag! En je mag dan ook zelfs reclame maken. Dus mocht je er nog echt mee aan de slag willen dan is dat de kans.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrijmarkt is dat aanbieden wat jij wilt. Binnen de grenzen van acceptabel uiteraard.

Neem een groot stuk doorzichtig plastic mee voor als het gaat regenen. Blijven je mooie spulletjes droog en schoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt van de gemeente af waar je woont en of er een vrijmarkt wordt georganiseerd of iets anders.

Dus even bellen met de gemeente.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag dat doen zoals dat in de Oranjefeesten in Amsterdam dat ook gaat. Kijk of zo'n initiatief ook in jouw woonplaats is of sluit aan in een plaats waar het wel gebeurt. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja je mag alles verkopen behalve eten en drinken vanwege mogelijke vergiftiging enz, ziet er wel leuk uit ;), suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn woonplaats moet je een vergunning hebben.