Hoe kan het als je bier drinkt dat je vaak naar de wc moet?

Als ik een biertje drink moet ik vaak naar de wc maar met cola heb ik dat niet. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 heb ik ook

Het beste antwoord

Alcoholhoudende dranken remmen een hormoon af dat de urineproductie tegengaat. Hierdoor wordt meer urine geproduceerd en moet iemand die veel alcohol drinkt vaak naar het toilet. Men verliest veel vocht en zal in extreme situaties het risico lopen uit te drogen. Na een avond veel drinken, heb je de volgende dag vaak een hele droge mond. Om het vochttekort aan te vullen, wordt daarom het advies gegeven om alcoholhoudende drankjes af te wisselen met frisdrank of water.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bier is geen goede dorstlesser. Van bier krijg je juist dorst. Net zoals alle andere alcoholische dranken is bier namelijk vochtafdrijvend waardoor je vaker naar de wc moet. Het resultaat is uitdroging. Uitdroging door alcohol, met name door een tekort aan vocht in je hersenen, is ook de belangrijkste oorzaak van een kater.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets aan toe te voegen, +1
volgens mij omdat er weinig stoffen inzitten die opgenomen worden in je bloed.
hierdoor blijft er veel restafval over wat je weer uitplast.
dat dacht ik.
weet iemand of dit klopt?
groetjes jamie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alcohol werkt idd vochtafdrijvend, dit is omdat het eigenlijk een gifstof is voor je lichaam. Afvoeren dus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bier is voor ±99,999% vloeistof, dat krijg je binnen en je zweet dat niet uit, dus dat moet je dan weer kwijt en daarvoor moet je dan steeds naar de wc...

Toegevoegd na 4 minuten:
Cola heeft al snel een verzadigingspunt, bier maakt dat je meer vocht wil innemen, dus die maakt dat je meer wil drinken steeds... Voor het verbranden van de alcohol in het bier heb je water nodig en er zit te weinig water in bier om dat te doen van het water dan in bier zit... Dus dan drink je een nieuw biertje om het vorige te verbranden, maar dan heb je nog meer vloeistofschuld... Het verstandigst is om bij bier drinken van 5% om de drie pilsjes een cola (of iets anders) te drinken, dan kun je altijd stoppen en hoef je niet aan te vullen en krijg je ook geen kater, door die vloeistofschuld...