Hoe komt het dat ik chagerijnig word als ik te weinig heb gegeten?

Pas als ik een paar happen eten neem voel ik me weer wat vrolijker worden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dat kan verschillende oorzaken hebben:

- Het kan zijn dat je gewoon een energietekort hebt, omdat je te weinig hebt gegeten. Eten betekent dat je weer meer energie krijgt, en je dus weer beter voelt.

- Het kan ook zijn dat je een eetverslaving hebt. Dat wil zeggen, je gaat je pas beter voelen als je eet. Te vergelijken met een alcoholverslaving bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat van de energie kan wel kloppen, ik voel na een paar hapjes dan ook echt de energie in mijn lijf stromen. Maar waarom zou ik van dat energietekort dan chagerijnig worden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Te weinig energie betekent dat je lichaam verslapt. Je wordt lusteloos en voelt je slechter. Het kan ook goed ingeprent zijn. Dus je voelt je slecht ALS je honger hebt. Net als bij regen. Het regent buiten, DUS voel je je slecht. Dat is aangeleerd.

Andere antwoorden (4)

Is het niet een gewoonte van je... Geleerd van je ouders, wellicht was een van je ouders zo en heb je dat gewoon overgenomen... De werkelijkheid is dat je altijd gegeten hebt, maar als je langer dan zeg maar 6 uur niet gegeten hebt, dan maakt dat je zegt dat je niet gegeten hebt en dus chagrijnig moet zijn... Dus als het anders gaat dan jij in je voorgeprogrammeerde schema bepaald had, dan wordt je chagrijnig... En dat schema, dar zou ik eens goed naar kijken... Schrijf dat eens op voor jezelf, wat zijn dat voor tijden, wat zijn dat voor hoeveelheden? En wanneer is het goedkeur en wanneer is het afkeur... Is het goedkeur dan maak je een goed humeur en is het afkeur dan moet je omgeving het voelen...

Dit is allemaal denken en overtuigingen... is het niet? En als het gaat volgens die overtuigingen dan beloon ik mezelf met een goed gevoel en anders plaag of straf ik mezelf en de ander met een slecht gevoel...

Kijk gewoon naar dat patroon en bewustzijn in dat patroon doet dat al wankelen, je doorziet de structuren en dan worden ze vloeibaar en zou het kunnen veranderen...

Why not try, you could benefit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je bloedsuikerspiegel dan te laag is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Emotie, eten is emotie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als diabeet vermoedt ik,dat je een te lage bloedsuikerspiegel
hebt. Paar druivensuikertjes en je bent weer boven Jan!