het draadje is nat geworden van het theezakje, daardoor is het gezwollen. Door het zwellen is meer ruimt nodig en ontstaat er spanning, de onderlinge draadjes gaan dan torderen ten opzichte van elkaar, zodra je het zakje eruit haal wikkelen deze krahcten af. Naar boven kunnen de krachten niet want daar hou jij het vast, enige weg is naar beneden. De kracht verlaat het draadje middels de torsie waardoor het zakje gaat draaien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dan is ie zwaarder en in staat om de draaing in 't touwtje er uit te trekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om dat het touwetje gevlochten is ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet gevlochten maar getwist (gedraaid), maar het antwoord klopt als een bus.