Wat is de beste manier om soortgelijke muziek te vinden van muziek die je goed vindt ?

Ik zoek nu zelf bijvoorbeeld muziek in ongeveer dezelfde stijl als "the 13th floor elevators", maar kan niet echt wat vinden dat er op lijkt.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
12.6K

Het beste antwoord

Probeer eens onderstaande link.
Je moet wel (gratis) registreren.
AWM
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
mja heb geregistreerd, en de suggesties die ik krijg zijn wel bandjes uit dezelfde tijdsperiode, en het lijkt er ook wel op soms, maar het mist allemaal toch wat.

Andere antwoorden (5)

Op last.fm draaien ze muziek die volgens hen aansluit bij de artiest die je opgeeft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Last.fm geeft suggesties op basis van de muzieksmaken van andere mensen die ook de artiest van je keuze kunnen waarderen ('collaborative filtering'). Zo kom je uit op een alleraardigst lijstje met vergelijkbare artiesten: http://www.last.fm/music/13th+Floor+Elevators/+similar
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Googlen en het aantal resultaten per pagina op 50 of meer instellen. Het liefst dan in het Engels googlen.

Toegevoegd op 26-04-2009 00:05:24
Of zoeken met youtube kan ook wel wat opleveren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je CD's bekijkt of bestelt via www.bol.com, krijg je te zien wat kopers van die CD verder nog bestelden. Vaak is dit muziek van hetzelfde genre. Heel handig en je leert heel eenvoudig nieuwe artiesten kennen.
Bronnen:
Antoni
15 jaar geleden
iTunes installeren om je muziek af te spelen. De service Genius daarin is daar precies voor bedoeld:)