Hoe kom ik aan gratis bladmuziek voor de klarinet?

het liefst iets van bekende liedjes zoals dochters van marco borsato

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (8)

gewoon naar de bieb gaan en de gewenste liedjes kopiëren.

Er zijn heel wat series met populaire liedjes. Ook zijn er muziekboeken per artiest. Van Marco B bestaat er zeker (ik heb er ook uit gespeeld) een aantal uitgaves, soms per album, soms vanalles wat.

Voor de klarinet heb je alleen de melodiebalk nodig, maar je zou bijvoorbeeld op pianomuziek kunnen stuiten en dan gewoon alleen de bovenste balk bekijken. Door je niet te beperken tot "klarinet-bladmuziek" gaat de wereld weer iets verder open!

Tenzij je ook wil samenspelen met andere instrumenten, dan weet ik het ook niet goed. Kan je zelf transponeren? Daar zijn wel tabellen voor te vinden op op internet denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige bibliotheken hebben bladmuziek.

Voor internationale (engelstalige) muziek:
http://pdfdatabase.com/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij deze kun je kiezen op instrument:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je het bereik van het instrument buiten beschouwing laat, doet het instrument er eigenlijk niet toe. De melodie is op een blokfluit hetzelfde als op een fluit of een alt-sax of klarinet of euphonium. Alleen gitaar en piano hebben (soms) andere bladmuziek, omdat deze instrumenten dingen kunnen die een blaasinstrument niet kan: begeleiding/akkoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het wel uitmaken, het trompetconcert van Hayden, is op een klarinet niet mooi, terwijl een goed klarinetstuk op Trompet niet te doen is. Vader Jacob kan door elk instrument gespeeld worden alhoewel je hem voor trombone bijvoorbeeld in de bassleutel moet hebben.
901 pagina's voor je klarinet, alleen nog marco borsato zoeken ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik probeer zelf ook bladmuziek te vinden voor mijn piano.
ik moet op de trouwerij een liedje spelen have i told lately that i love you van van morisson.
maar ik moet een boek kopen alleen maar voor dat liedje.
ik zou naar een muziek winkel gaan en bladmuziek kopen.
je kan wel even op internet kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van internet of in de bibliotheek
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dochters heeft zo'n simpele melodie, die kun je ook nog wel uit je hoofd proberen te doen toch.

GGGGGGAGE, BBBBBBBAGFGFG, etc