Welke vloeistof is geschikt om vuur te spuwen?

Ben ik zelf niet van plan,maar ik ben benieuwd wat er voor gebruikt wordt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.4K

Het beste antwoord

paraffineolie

Wil je wel zelf gaan vuurspuwen? Oefen dan eerst onder de douche. Neem een slokje water en spuug dit uit in kleine spettertjes en probeer zo ver mogelijk weg te spugen. De truc is dat je er zelf niet nat van mag worden. Wanneer dit lukt ben je klaar om het in echt te beginnen.

Neem een fakkel (dat houdt makkelijker vast dan een lange kaars). Neem een klein slokje olie (vooral niet doorslikken!). En uitblazen maar. Let wel op dat je niet tegen de wind in blaast, er geen bomen staan, er niemand in de weg staat, en je geen licht ontvlambare kleding aanhebt. Als je vaker wilt gaan vuurspuwen is het aan te raden je kleding te laten impregneren als bescherming.

De olie is ranzig, smerig en heel vies. Zelfs als je geen echte slok doorslikt krijg je toch altijd iets binnen. Dus tot een paar dagen tot een week later kun je alsnog een oliesmaak/gevoel achterin je keel krijgen.

Maar aan de andere kant, het is wel heel stoer om te doen. Weer eens wat anders dan vuurwerk met oud en nieuw (;
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, is weer eens iets anders om met oud en nieuw te doen.
En na het vuurspuwen lekker oliebollen eten...

Andere antwoorden (7)

Petroleum...

Toegevoegd na 18 seconden:
Lampolie bedoel ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ ;-)
paraffineolie

Toegevoegd na 1 minuut:
“Gebruik alleen paraffineolie. Alcohol is gevaarlijk en lampolie kan giftig zijn. Inslikken van paraffine is niet erg, je zult alleen vrij snel naar de wc moeten, want je lichaam kan er verder niets mee. En blaas alleen met de wind mee. Als het te heet wordt, stop dan. Trek niet je gezicht terug, want dan ontstaat er een vacuüm tussen de vlam en je gezicht en kan het vuur jouw kant op slaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik lampolie. En ohja, neem een pak melk mee. Dit werkt het beste om de smerige smaak uit je mond te halen. Veeeeel beter dan melk!

Toegevoegd na 30 seconden:
het moet zijn 'veeeeel beter dan water!'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier bestaat op de markt speciale vuurspuwolie voor.
Koolzaadolie is ook geschikt.

Gebruik altijd een olieachtige vloeistof. Andere brandbare stoffen komen sneller tot ontbranding en zijn derhalve gevaarlijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het met benzine, petrolium en lampenolie gedaan. Ik zou het je niet aanraden om te gaan doen, maar persoonlijk zou ik voor de lampenolie gaan, die laat de minst smerige smaak in je mond achter.

Tip: mocht je het toch willen proberen, vergeet dan niet op de wind te letten. Met de wind meespugen en omhoog.

Toegevoegd na 1 minuut:
Daarnaast heb je de geparfumeerde lampenolie, zodat je ook nog van smaak kunt verwisselen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb het ooit zelf wel eens gedaan(erewoord) met petoleum,is wonder boven wonder goed afgelopen.