Mijn senseo loopt soms niet door.

Vroeger deed ik dan het klepje open, keek of het filter goed zat, en dan deed hij het wel.

Onlangs kwam ik erachter, dat uit- en weer aanzetten ook werkt.

Tijdens de storing maakt de Senseo een hele hoop herrie en trilt, maar het water loopt niet door het filter.

Wat is nu de oorzaak?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Dit probleem heb ik ook wel eens gehad...

Bij mij lag het in ieder geval puur aan het goed dichtdoen van de klep. Sinds ik hier op let heb ik het probleem dit jaar nog niet gehad...

Misschien kun je hier wat mee?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik zou 'm eens vullen met azijn. Dat lost de kalk op en ik gok dat hij daarna weer prima loopt.

Wel 20 keer je senseo met gewoon water doorspoelen anders krijg je zure koffie

het zou trouwens ook de pomp kunnen zijn, in dat geval kun je beter een nieuwe kopen of een oude en de pomp overzetten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk zit het gaatje midden in verstopt, daar waar je de pad oplegt zit het onder.Met heel dun naaldje doorprikken.Bij mij hielp dat.

Succes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt hem ontkalken met speciale ontkalker voor
espresso- & padkoffiezetapparaten, van het merk HG
Hagesan
Dit is op basis van citroenzuur, raden ze ook aan bij Senseo.
Heb je al onderop gekeken welk nummer onderop staat,
bij deze nummers moet je je registreren op de site van
senseo www. senseoreparatie.nl ivm een mogelijk
klein defect aan het apparaat.

hd 7805
hd 7810 ( die heb ik!)
hd 7811
hd 7812
hd 7814
hd 7816
hd 7820
hd 7822
hd 7823

hd 7824
hd 7830
hd 7832
hd 7841
hd 7842
dit dan in combinatie met nog een getal , wat
op je apparaat staat.