Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke adapter kan ik gebruiken voor deze lier 12V DC?

Ik heb een lier gekocht die werkt op 12 Volt DC, deze wil ik aansluiten op 220 Volt. Nu heb ik een universele adapter gekocht, maar deze geeft te weinig Ampere.

er zitten behoorlijk dikke stroomkabels op de lier en in de specs. staat dat hij werkt vanaf 3.5 Ampere. Waar kan ik zulke adapters kopen voor een goed bedrag?

Toegevoegd na 28 seconden:
wanneer mogelijk graag linkje naar product.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kan een eind de goede richting komen als je een acculader gebruikt. Die dingen geven meestal wel voldoende stroom om die 3,5 ampere te leveren zonder overbelast te raken. (Wel even op letten bij aanschaf...bv via marktplaats)
Let er wel op dat een acculader een beetje meer dan 12 volt afgeeft....echter, de auto electronica werkt ook als de dynamo 14 volt levert.

(een acculader die op een bepaalde stroomsterkte instelbaar is is NIET goed. Het ding moet dus spannings geregeld zijn .)

Zoek dus op acculader die tevens voeding kan zijn.
Een voorbeeld kan zijn:

http://www.proostenelectronics.nl/Producten/Producten/Producten/product/150
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kijk eens op conrad
daar hebben ze tal van apdapters
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet een geschakelde voeding kopen zoals in computers worden gebruikt. Een normale PC-voeding voldoet prima. Een oude voeding kun je zelf gemakkelijk verwijderen uit een PC en kost (vrijwel) niets. Kijk eens op de gemeentewerf.

Toegevoegd na 5 minuten:
Dit is een standaard voeding en deze levert 16 ampere bij 12 volt. Pas wel op dat je geen kortsluiting maakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding