Hoeveel stroom gebruikt een telefoon?

en als je heel ver weg belt? hoeveel is het dan?
het verschil dus.
tussen in de buurt en heel ver weg.

Toegevoegd na 10 minuten:
sorrie, een gewone telefoon bedoel ik te zeggen.
wat die gebruikt. en niet eens de stroom van mijn meter.

Toegevoegd na 16 minuten:
ik wil dat weten om te zien of ik niet teveel betaal.
of het wel eerlijk gaat

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je een GSM telefoon bedoelt. Die past inderdaad zijn vermogen aan, aan de ontvangstomstandigheden. Het kan variëren tussen 0.5 en 2.0 Watt.

Toegevoegd na 13 minuten:
Aha. Het gaat dus om een vaste telefoon. Die wordt gevoed vanuit de telefooncentrale. Daar loopt een stroompje van enkele tientallen milliAmpères. De stroom die loopt is niet afhankelijk van de afstand tot degene met die je belt.

Toegevoegd na 14 minuten:
met Wie je belt, wilde ik zeggen...
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik had willen zeggen een gewone telefon.
nu is de vraag bijgewerkt sorrie voor dat
AWM
14 jaar geleden
En wat is een gewone telefoon? Aan een draad?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja die bedoel ik.

Andere antwoorden (1)

Volgens mij maakt het niet uit hoever je weg belt, maar meer hoe intensief het is om contact te maken; of een netwerkpaal wel of niet dichtbij staat; of je wel of niet meerdere programma's open hebt staan? Bel je veel of weinig? Is je telefoon vooral standby of ben je continue ermee in de weer? Die dingen maken verschil en als je een telefoon koopt zie je ook hoe lang je gesprekstijd hebt (dus telefoon in gebruik) en hoe lang de standby tijd is; wat dus verschilt per telefoon.