Hoe is het mogenlijk dat ik bijlagen in e-mail berichten niet kan openen?

sorry,maar ik heb hotmail. en ik krijg de melding dat bijlage niet geopend kunnen worden ,omdat ik DAT file moet koppelen,maar zoveel verstand heb ik er ook niet van

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (4)

Dit kan verschillende oorzaken hebben, zeker omdat je niet meer specifieke informatie geeft.

Wellicht wordt het geblokkeerd door een virusbescherming of door je webbrowser. Probeer dan je instellingen m.b.t. e-mail eens te bekijken en zo nodig aan te passen. Er kan ook bovenaan een melding staan in de trend van: Voor uw veiligheid wordt een gedeelte van deze e-mail niet getoond, wilt u deze toch tonen? En dan de optie ja/nee.

Het kan ook zo zijn dat je niet over het juiste programma beschikt om de bijlage te openen/bekijken. Zo heb je voor pdf bestanden bijvoorbeeld een reader nodig zoals adobe reader. Kijk dan eens wat voor bestandstype de bijlage heeft, en of je over het juiste programma beschikt.

Er zijn uiteraard nog meer mogelijkheden maar dan zou ik iets specifiekere informatie moeten hebben. Wat voor melding krijg je? Zijn de bijlagen wel zichtbaar? Etc.

Toegevoegd op 10-05-2009 11:02:12
De meeste .DAT files kun je lezen met notepad. Probeer het hier eens mee te openen ( erop klikken, openen met, notepad ).

Een dat file is een data file, het geeft dus aan dat het uit data bestaat maar niet uit welke data. Als je het niet met notepad kunt openen zul je erachter moeten komen met welk programma het bestand is gemaakt. Jij hebt dit programma dan waarschijnlijk niet op je computer staan, waardoor het bestand slechts als .dat file wordt aangegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt geen programma op je computer staan die .dat bestanden kan openen. Ga eens kijken bij http://filext.com/file-extension/DAT want daar staan verschillende programma's die overweg kunnen met .dat bestanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het probleem is dat een .dat file niet zozeer een bestandstype is maar meer een benaming voor een niet herkend type. Zo kan een .mp3 bestand als .dat file worden aangegeven als men niet over mediaplayer e.d. beschikt, maar ook een tekstbestand als men geen notepad/word heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap ook wel dat je zelfs een mp3 bestand kan openen in kladblok. Maar je kan er dan verder niets mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap ook wel dat je zelfs een mp3 bestand kan openen in kladblok. Maar je kan er dan verder niets mee.
opslaan als, (naam geven) terug vinden in ontvangen items daar staat hij bij.

x
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een DAT-file kan van alles zijn. Meestal is 't de afkorting van DATA. Dan is 't meestal geen plaatje, programma, tekst, presentatie, filmpje, spreadsheet of muziek. Want die bestanden eindigen op andere letters. Een op zichzelf staand DAT-bestand (zonder andere bestanden erbij): meestal kan je daar ook gewoon niks mee.

En juist omdat je niet weet (c.q: niet kunt weten) wat voor een bestand 't is, heeft 't waarschijnlijk ook weinig zin om te proberen het te openen.
Je kunt diegene die 't aan je gestuurd heeft, natuurlijk vragen WAT voor een bestand 't is. Weet die persoon 't ook niet, of is 't spam of van een onbekende afzender: tja, dan kan je 't bestand uit veiligheidsoverwegingen ook beter helemaal niet PROBEREN te openen ;).