Wie kent er een goed en duidelijk boek voor gebruikers van Joomla?

Onze nieuwe site wordt gebouwd in Joomla en ik moet als gebruiker mijn teksten en foto's erop gaan zetten. Na een korte cursus verdwaal ik echter nog regelmatig in het menu en lukt het me soms niet om content op de goede plek te zetten. ik vind het menu behoorlijk ingewikkeld. Wie kent een goed en vooral duidelijk boek of handleiding hiervoor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Qua boek is "Tips en tools voor joomla" erg goed (Zie 1e link bij bron). Een andere goeie is "Mystudy Joomla 1.5". Echter wat ik vind dat het beste werkt is aan de slag gaan met joomla (na de basis gelezen te hebben) en daarna als je een probleem hebt zoeken op internet. Daarvoor kan je heel veel met de site JoomlaCommunity.nl (dus niet bij dutchjoomla xinix, das al LANG niet meer zo'n beste site, daar alle belangrijke mensen van die site overgestapt zijn naar joomlacommunity) of zoeken op de diverse fora en de joomla startpagina. Ik zet alle links hieronder neer..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel!

Andere antwoorden (4)

www.dutchjoomla.org...

Daar vind je alles wat je moet weten...

En anders mail je me effe, ik heb tientallen boeken over joomla...

Toegevoegd na 5 minuten:
Maar één boek moet je gelezen hebben voordat je begint en dat is: Joomla! 1.5x Customization
Make Your Site Adapt to Your Needs...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dutchjoomla is echt niet zo'n goeie site meer, want alle belangrijke mensen zitten nu bij joomlacommunity.eu. Zij hebben een ijzersterk forum en heel goed joomla nieuws. Dutchjoomla loopt inmiddels achter. en dat boek dat je noemt is niet echt iets voor een beginnende joomla gebruiker die alleenmaar wil weten hoe hij de basis dingen doet als tekst editten ed. Een joomla site 'customizen' is echt niet iets voor beginners!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt... Het genoemde boek is wel heel goed als je een site gaat ontwerpen... Dus dat je geen monster-site maakt met teveel plugins en zo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jazeker, ik ken het boek niet, maar het klinkt als een goed boek voor onze 'gevorderde' klanten!
Ikzelf heb "Essentie van Joomla! 1.5" aangeschaft na een aantal joomla boeken bij een kantoorboekhandel doorgebladerd te hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op google staan verschillende handleidingen hierover.
Google, handleiding Joomla.
Ik heb 1 bron toegevoerd zie hieronder. Hoop dat na het lezen het is duidelijker voor je is geworden.
Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kort en bondige handleiding:

http://www.ipscript.nl/artikelen/handleiding-joomla-15/joomla-15-handleiding.html

Aan de linkerkant staan de verschillende onderwerpen.

Toegevoegd na 1 minuut:
bijvoorbeeld uitleg over de modules
http://www.ipscript.nl/artikelen/handleiding-joomla-15/wat-zijn-joomla-modules.html#menutoewijzing