Hoe maak je die paper nails?

Met zo'n krant maar hoe en hoeveel alcohol heb je ervoor nodig? Graag stap voor stap. Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je begint met je nagels een kleurtje te geven. Zelf heb ik voor een lichte pastelblauw gekozen omdat je de letters dan goed kunt zien. Als je een donkere kleur kiest, wordt het resultaat minder.

Nadat je een laagje nagellak hebt opgebracht, pak je een krant. Deze krant knip je in smalle reepjes. Ze moeten zo breed zijn dat ze je hele nagel bedekken. Verder heb je een bakje nodig met een vloeistof waar veel alcohol in zit. Zelf heb ik wat wodka gebruikt en dat werkte super!

Je dipt je vinger in het bakje met alcohol voor zo'n 30 seconden. Til je vinger eruit en duw het reepje krant erop. Goed aandrukken, maar pas op dat het krantenreepje niet verschuift, anders lopen de letters uit. Dan haal je voorzichtig het krantenreepje van je nagels. Even laten drogen en een topcoat eroverheen.