Ja, dat is heel goed mogelijk. Allereerst zou ik naar de huisarts gaan en vragen of je uitslag gerelateerd is aan stress. Je kunt ook een andere huidaandoening hebben.
Hij kan iets voorschrijven om de uitslag tegen te gaan.

Verder kijken in hoeverre je de stress kunt verminderen.
Beweging, afleiding, ontspanningsoefeningen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker kan dat! Van stress kan je heel wat ziektes krijgen. Denk maar eens aan maagzweren, hoofdpijnen, stijve spieren.
Je lichaam reageert op de onbalans van je geest.

Je zou naar de huisarts kunnen gaan en de zaak voorleggen. Hij kan je medicatie geven (pillen of zalfjes) voor de huiduitslag. Of hij kan je medicatie geven om wat rustiger te worden. Het kan ook zijn dat hij je doorstuurt bij voorbeeld naar een hapto-therapeute om je geestelijke balans weer terug te vinden en daarmee een einde te maken aan huiduitslag en andere lichamelijke gevolgen van stress.

Het beste gewenst.
12 jaar geleden
Ja, dat kan! Ik heb je andere vraag ook zojuist beantwoord over je allergie voor nikkel, kobalt en PPD (of zoiets). Nu ik deze vraag ook lees, zou het heel goed kunnen dat die huiduitslag (ook) mede samenhangt met evt. allergieën. Deze kunnen dan opvlammen in tijden van stress. Het zou mogelijk kunnen zijn dat je ook wat last hebt van eczeem bijvoorbeeld. (kan hè, hoeft niet!) Je zou dit middels een allergietest, via de huisarts, kunnen laten uitzoeken. Dan weet je meteen ook welke je stoffen je beter zoveel mogelijk kunt vermijden. Maar desondanks blijft het zo dat, in tijden van stress, je meer last kunt krijgen van klachten. Je zou via diezelfde huisarts een zalfje kunnen vragen, wat je dan alleen gebruikt wanneer je last heb van huiduitslag. En in tijden dat de huid rustiger is, terzijde kunt leggen. Zelf gebruik ik triamcinolon, waar ik heel veel baat bij heb. Maar er zijn natuurlijk nog veel meer mogelijkheden.
Heb zelf eczeem, hooikoorts en allergie voor nikkel, katten, cavia's, huisstof en huisstofmijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je huid een zwakke plek van je is, dan kan het best zijn dat je door stress (nèt) te weinig weerstand hebt, waardoor de uitslag kan ontstaan.
Een gezonde huid heeft een zekere balans van vele factoren en er kunnen veel verschillende redenen zijn waardoor de huid in onbalans raakt. Meestal is stress niet de enige reden voor huiduitslag, maar heb je bijvoorbeeld al aanleg voor allergie/overgevoeligheid of eet je ongezond (onvoldoende bouwstoffen om de huid optimaal te herstellen) of heb je nog een andere ziekte onder de leden, waardoor je algemene weerstand laag is.

Je kunt de balans van de huid helpen herstellen door je huid goed te verzorgen en mogelijke factoren die de weerstand van je huid lager kunnen maken, weer verbeteren.
Heel belangrijk is dan natuurlijk de stress aanpakken, maar je kunt ook denken aan een droge huid insmeren (huid met uitslag kan altijd wel een creme/zalf gebruiken) en gezond eten. Ook eventuele externe factoren kunnen meespelen. Stoffige omgeving*, dieren*, bepaalde stoffen op de huid of verzorgingsproducten waar je niet zo goed tegen kunt. Zo pak je niet alleen de stress aan, maar ook andere mogelijk meespelende factoren.
(* Alleen wanneer je hier gevoelig voor bent.)

Succes met het uitvinden van de redenen van onbalans van je huid. Intussen ook niet extra belasten met (te) heet douchen, baden, chloorzwembaden, (erg) ontvettende zeep en andere chemische verzorgingsproducten.