Helpt een pleister echt tegen puisten?

Ik heb gehoord, danwel gelezen dat een pleister helpt bij het bestrijden van een puist. Is dit echt zo? Ik heb namelijk een grote, dikke, pijnlijke, nog niet rijpe puist op mijn (jawel) NEUS.. Moet je dan met de pleister slapen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.8K

Antwoorden (9)

Blijf er zoveel mogelijk vanaf, want geloof me hoe meer je het wilt bestrijden hoe erger het wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou hem uitknijpen en dan heel goed desinfecteren met alcohol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uitknijpen kan kleine littekens veroorzaken
Smeer er vanavond tandpasta op, beloof niet dat hij morgen weg is, maar het droogt uit. Bij mij helpt het, een dag of drie is ie weg, elke avond kloddertje tandpasta op je neus dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werkt hier ook!
Trekzalf erop smeren en met een gaasje afplakken, dat rijpt beter en tenslotte als die rijp is kan je er druk opzetten maar gebruik daarbij wel plastic handschoenen en later desinfecterend middeltje.....en steeds een schone zakdoek gebruiken en uitkijken dat je het niet verder smeert, erg besmettelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb heel vaak puisten en steenpuisten trekzalf helpt bijna niet tot helemaal niet. Gewoon goed schoonhouden werkt het beste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een pleister helpt wel, maar dat is meer dat je er af blijft en er niet aan gaat pulken zodat het kan gaan onsteken. Een pleister zorgt er niet voor dat hij de volgende dag weg is. Je kan hem laten zitten en camoufleren, of uitdrukken ( desinfecteren en met een warme naald of hele schone nagels!) maar je krijgt hier wel littekentjes van. Het is aan jou!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed zuiveren, tandpasta erop en meer kun je niet doen.

Mss daarover heen een pleister? Ik heb er nog nooit van gehoord. Zie er ook niet echt de logica van in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja nou ik denk dat het wel, helpt maar niet met een pleister je kan dan denkik beter een neus strip gebruiken. Is ook een soort neus strip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik geen pleisters, en zeker geen tandenpasta. Die droogt de puist uit en veroorzaakt nog meer puistjes. Ik heb zelf veel puistjes gehad, en heel veel uitgeprobeerd, van goedkoop tot duur. Maar ik heb 1 ding gevonden, dat echt GEWELDIG werkt. En het is iets wat goedkoop is en waarschijnlijk in jouw kast te vinden is, op dit moment. HONING! Ja, maakt niet uit welke, gewoon honing die je in je thee doet bijvoorbeeld. Je doet het op een watje, en smeert het op de puist ( puistjes) je kan ook een hele masker doen. Het is wel plakkerig en je moet bij een masker het in stapjes doen. Dus eerst je voorhoofd dan je neus/wangen en dan je kin enzo. 15 tot 20 minuten erop laten. Eraf spoelen. En dat kun je ong 3 x per week doen. Het is fantastisch voor je huid!!! Echt waar, probeer het alsjeblieft. Ik gebruik het, en ik heb bijna geen enkel puistje meer, en ik had er vroeger echt heel veel. Reinig je gezicht met een milde cleanser voordat je begint. Niets van clearacil ofzo. Dat is echt heel slecht. dus, probeer honing. Het is echt geweldig.