Kan ik na een week oor gaatjes te hebben geschoten onder de zonnebank? dat ik de knopjes ff eruit ha?

Is het gevaarlijk om naar de zonnebank te gaan na het schieten van gaatjes? Of kan ik ze er voor een half uur even uithalen

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
5.2K

Antwoorden (1)

Het is niet aan te raden.
Voor het bezoek aan de zonnebank wordt aangeraden alle sieraden af te doen. De ultraviolette straling van de zonnebank kan een huidreactie veroorzaken, wat de reden is dat er het advies is om geen sieraden te dragen en ook geen parfum of make-up.
Als je net (nieuwe) gaatjes hebt zijn er diverse adviezen voor het verzorgen van het gaatje. Eén daarvan is dat de knopjes, die bij het schieten van de gaatjes zijn geplaatst, gedurende een paar weken niet worden verwijderd. Bij een gaatje in je oorlel is deze termijn minstens 6 weken, en bij een gaatje in het kraakbeen van het oor is deze termijn minstens 12 weken. Als je het oorknopje eerder verwijderd kan dit gevolgen hebben voor het genezingsproces en bijvoorbeeld ontstekingen tot gevolg hebben. Ook na deze periode zal je niet voor langere tijd je oorbellen uit kunnen doen. Als je de eerste knopjes uitdoet, moet je ze meteen vervangen door andere knopjes (voor oorhangers moet je nog een paar maanden wachten).