Hoe krijg ik al die mee-eters (of wat het ook zijn) van mijn kin?

Ik hoef maar een klein beetje vet te eten en ik krijg al meteen een paar puisten en tientallen zwarte pukkeltjes op mijn gezicht, het ergst onder mijn mond.. Is er een makkelijke manier om al deze mee-eters/ander spul weg te halen?

Als ik ze uitpers komt er wit spul uit (net als een puist) dus zijn het dan nog wel mee-eters?

mvg,

Sluyter

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (5)

Je hebt er allerlei schoonheidsproducten voor enzoo. zalfjes, scrubs & dergelijke... Bij mij heeft het nooit gewerkt maar je kan het proberen natuurlijk.

Verder veel water drinken, je gezicht misschien iets vaker dan normaal wassen. Dus gewoon 1 keer per dag douchen en misschien overdag even met een schoon washandje.

Als het echt extreem kan de huisarts je nog een antibiotica kuurtje bieden.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.niveaformen.nl/producten/gezichtsreiniging/face_scrub.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga naar je huisarts, en vraag een recept voor tretinoine- creme.
uit de bijsluiter: bevordert de snelheid van de vernieuwing van de huidcellen.
daardoor verdwijnen met name mee-eters, en wordt de vorming van nieuwe mee-eters verhinderd.
Rieneke1
12 jaar geleden
In eerste instantie
* let op wat je eet,matig met vet,en zoet
*s'morgens en s'avonds de huid goed reinigen met een lotion.
*veel water drinken
*brandnetelthee of capsules helpen de huid zuiver te houden
*niet op duwen,je krijgt dan net huidirritatie,en de huid wordt gestimuleerd meer talg aan te maken.
*neem regelmatig een gezichtssauna.
* gebruik een mee-eter lepeltje ,hier zit een oogje en een prikker aan,zodat je heel secuur na het saunabadje de mee-eter verwijderen kan,te koop bij kruidvat ,etos,da drogist.
* na het schoonmaken van de huid,een desinfecterende zalf opbrengen,en probeer van je huid verder af te blijven,niet teveel wrijven,stimuleert weer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn, uitgaande van jouw beschrijving, waarschijnlijk wel mee-eters. Je kunt ze inderdaad uitdrukken met een comedonendrukker.

Wat (na een tijdje gebruiken) ook goed werkt, bij mij dan, is een zeezoutmasker: los een theelepeltje zeezout op in een mok warm water en week hier, als het is opgelost, een theedoek in. Leg de natte theedoek nu over je gezicht, en ga 10-20 minuten liggen. Als je dat elke dag doet, zal het na een tijdje minder worden.

Je hebt ook van die porie-strips bij het Kruidvat waarmee je je huid kunt zuiveren. Reinig eerst je huid met warm water, plak dan zo'n strip op de huid waar je veel mee-eters, tijdje laten zitten, en als je hem er dan af trekt, zie je al dat spul uit je poriën erop zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee eters:
Mee eters (comedonen) zijn de zwarte puntjes in de huid die vaak voorkomen bij een huid met puistjes. Mee-eters ontstaan als talg in de huid opdroogt en verhardt. Wanneer de talg in aanraking komt met lucht wordt het zwart. Mee eters kun je het beste voorkomen en verhelpen door veel te stomen. Hierdoor gaan de poriën openstaan en heeft talg de ruimte om uit de huid te komen. Ook diepreinigende maskers kunnen mee eters verhelpen en voorkomen. Mee eters kun je moeilijk uitknijpen omdat ze wat dieper in de huid zitten, begin er daarom ook niet aan. Steekt echter het “kopje” van de mee-eter uit je huid gebruik dan een pincet om deze er in zijn geheel uit te trekken. Vergeet niet de pincet te reinigen met alcohol.