Hoe kan ik vermijden dat gewichtsverlies (6 kg) het effect van mijn facelift vermindert?

Mijn gelaat was door afvallen/aankomen (emo-eten,diëten en dan weer emo-eten enz) en door chemo behoorlijk uitgezakt. Dus ik heb het laten liften, een minilift en een halslift.
De dokter raadt me natuurlijk allerlei dingen aan zoals botox en zo maar ik wil iets natuurlijks doen en niet nog extra dure behandelingen. Dus hoe kan ik het aanpakken dat ik nu mijn gezicht gecorrigeerd is (vorige vrijdag) dit niet deels ongedaan maak door af te vallen. Emo-eten aanpakken doe ik met een coach.
Traag afvallen is uiteraard belangrijk. Maar met 60+ misschien niet afdoende om verzakking te voorkomen.
Ik heb voor de ingreep al 4 kilo verloren, daar heb ik een maand over gedaan. Dus nog 6 te gaan voordat ik op mijn perfecte gewicht ben (d.i. weer goed in mijn kledij pas). Ik heb geen overgewicht voor mijn leeftijd, een BMI van 24,9 dus net goed en mijn buikomvang is ook net binnen de grenzen met 79 cm (80 is teveel omvang). Dus wat extra marge mag wel, zodat ik na de feestdagen en na een reis niet terug overgewicht heb. Ook voor de gezondheid.
Zware gezichtsoefeningen met schrapen en zo kan ik nu natuurlijk nog niet doen, dus het zullen zachte dingen moeten zijn.
En misschien kan er ook iets met voeding of zo? Internet staat zo vol van tips dat ik eigenlijk door het bos de bomen niet meer zie. Veel drinken alleszins, maar dan lees je weer dat je ook niet téveel mag drinken.
Dankjewel.

1.4K
Ritsuka
3 jaar geleden
Je kunt niet kiezen WAAR je afvalt, ook niet met bepaalde voeding of oefeningen. Is dus afwachten wat je lichaam doet.
liveisgreat
3 jaar geleden
elder ik kreeg jaren terug een preventieve heel lichte chemo. niet nu ik aarzelde om dit te schrijven want dan springen mensen erop ipv mijn vraag re beantwoorden
sorry voor je gezondheid, ik hoop dat je idd van elke dag geniet.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@liveisgreat
Ja, live is great!

Het beste antwoord

Wat vervelend om te horen! Je kunt helaas niet plaatselijk gewicht verliezen. Waar het vet dat je verbrand af gaat, dat bepaalt jouw lichaam zelf. Elk lichaam heeft genetisch gezien een plek waar het vet het liefste opslaat. Daar kunnen wij zelf niets aan veranderen. Uiteraard kun je deze hoeveelheid wel verminderen door de juiste voeding en beweging. Heel veel sterkte en succes @liveisgreat!