Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik henna pasta bewaren nadat ik de cone heb geopend?

Ik ga voor mijn feestje henna zetten, het idee is om mijn vriendinnen allemaal een cone te geven en hen hun gang laten gaan. Maar, een cone is teveel voor één tattoo. Kun je de cones na openen weer invriezen en bewaren?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
7.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Bijna niet. Hennapasta is een ambachtelijk gemaakt product zonder conserveermiddelen. Dat betekent dat het maar beperkt houdbaar is. De kleurkracht is de eerste drie dagen op zijn sterkst, waarna het langzaam begint af te nemen. De pasta kun je in de vriezer bewaren tot de cones gebruikt gaan worden (niet langer dan een jaar), maar na gebruik wordt afgeraden om ze opnieuw in te vriezen. Het beste verpak je ze luchtdicht in een afgesloten pot of doos (bijvoorbeeld van Tupperware). Dat kan op kamertemperatuur maximaal 3 dagen en in de koelkast uiterlijk 10 dagen. Als je de hennapasta niet goed bewaart dan verminderen de kleur en kwaliteit drastisch. Dus je kunt de restanten waarschijnlijk beter weggooien.

Tip om het zuiniger en bovendien gezelliger te doen: geef per twee personen een cone en laat eerst de een bij de ander een versiering maken en dan andersom.
(Lees meer...)
Amadea
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding