Mijn moedervlek is er af gevallen door een laser ontharing is dit normaal?

Ik heb recent een laser ontharing gedaan voor mijn boven lip, en naast mijn lippen heb ik een moedervlek. Na de ontharig merkte ik dat de moedervlek donkerder was geworden maar daar trekte ik me niets van aan. De volgende dag keek ik opnieuw naar mijn moedervlek en besefte ik dat het donkerder is dan normaal, ik prutste aan de moedervlek en het begon los te komen. Vanaf dat het volledig los kwam begon het te bloeden. Ik heb geen moedervlek meer naast mijn lip. Is er nog een kans dat de moedervlek terug komt?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
6.5K
Amadea
4 jaar geleden
Een moedervlek die ik op mijn rechter wijsvinger had is nadat er een muggenbult op zat door het krabben vanwege de jeuk op gelijksoortige wijze verdwenen. Er zijn twee veel lichter gekleurde kleinere moedervlekjes naast elkaar voor in de plaats gekomen. Vermoedelijk waren er dus nog wel wat van de oorspronkelijke pigmentcellen in de huid op die plek achtergebleven. Wat mij doet vermoeden dat dit ook bij jou het geval zou kunnen zijn. Probeer om de plek met rust te laten, dat de huid daar ongestoord kan herstellen.

Antwoorden (1)

Je moedervlek is er niet afgevallen door laserontharing maar doordat je zelf hebt zitten krabben. Dat is dus een logisch gevolg.
Het advies van dermatologen Petra Dikrama van het Erasmus MC en Menno Gaatstra van Centrum Oosterwal: ga nooit zelf aan de slag met een moedervlek, want je weet nooit of het een kwaadaardige of goedaardige moedervlek is.
Ga dus naar de huisarts voor advies.
SimonV