Mag ik mijn oorbel aanhouden of doe ik hem best uit deze nacht?

Heb een infectie aan mijn rechter gaatje. Heb sinds 3 weken geleden gaatjes laten schieten. Mijn oor was zo opgezwollen dat ik de oorbel er hebt uitgehaald. De dokter heeft me daarna antibiotica voorgeschreven. Na de oorbellen 4 dagen uit te hebben gehad, heb ik ze terug aangedaan. Maar nu zat deze nacht het steentje van de oorbel in mijn oorlel. Nu heb ik een oorbel wat eruit ziet als een plaatje vanvoor aangedaan zodat dit niet aan mijn oor in kan. Doe ik de oorbellen best uit of doe ik voor ‘s nachts toch beter de originele aan of hou ik die met het plaatje aan ?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (1)

Als die met het plaatje van goede materiaal is zoals chirurgisch staal of titanium dan zou je die in kunnen doen.

Ik zelf zou de hele oorbel totaal uit doen (want het klinkt als een nare ontsteking) en de infectie laten genezen en het gaatje van de oorbel.
En als het oor weer helemaal genezen is het nog een keer laten zetten. Tenzij je arts anders heeft geadviseerd!

Daarnaast kunnen nieuwe gaatjes in oren behoorlijk naar zijn. Als je een nieuw gaatje hebt, goed schoonmaken met on geparfumeerd zeep zoals unicura. Het liefst twee keer per dag en goed droog maken! Daarbij kan papier of wattenstaafjes helpen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!