Figuurtjes in je oog laseren, bestaat dat nog?

Ca. 15 jaar geleden zag ik op tv dat je kleine figuurtjes, zoals een sterretje, in je oog kan laten laseren (?) Kan er op internet niks over vinden. Is er iemand die dat nog kent en weet of het nog bestaat?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.9K
ronron1212
5 jaar geleden
Denk dat je een beetje onzin hebt gezien
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het was op schoolTV of zoiets, niet Facebook. Lijkt me niet dat ze onzin lieten zien
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedoel je misschien een oogbol implantaatje of oogbol tatoeage?
Daar heb ik wel van gehoord.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat was het, soort implantaat. Dankjewel!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Opgelost! Leuk om te horen!

Antwoorden (1)

Er bestaat in Nederland geen wetgeving die oogbolimplantaatjes of oogboltatoeages verbiedt maar die zou er, inclusief de strafbepalingen wegens de extreem gevaarlijke risico’s, wel moeten zijn. Dat is niet alleen mijn mening, maar ook de menig van de Rotterdamse tatoeëerder Ralph Moelker, de zoon van de bekende Rotterdamse tatoeageartiest Tattoo Bob.
Ralph Moelker heeft in Nederland nog nooit iemand gezien met een soortgelijke tatoeage, maar denkt dat er in Nederland mensen zullen zijn met een permanent prentje of gekleurd vlekje in hun oog.
Dergelijke, extreem gevaarlijke tatoeages zullen in het legale Nederlandse tatoeagecircuit nooit worden gezet. In andere landen, zoals de VS, komt het wel steeds vaker voor.
Het zijn alleen de enorme freaks die dit, waarschijnlijk onder invloed van drugs, laten doen door onopgeleide, domme thuistatoeëerders die geen weet hebben van de gezondheidsrisico's en mogelijke complicaties zoals blindheid.
Ralph vermoedt dat de oogwittatoeages in Nederland alleen achter gesloten deuren worden gezet. En dan vooral op feestjes als er veel alcohol en drugsgebruik is.
Als je dergelijke tatoeageactiviteiten tegenkomt, meldt het bij de politie en gezondheidsdiensten.
Bron: https://www.ad.nl/bizar/verontrustende-trend-oogboltattoo-kan-leiden-tot-blindheid~afd64f41/
Gedeeltelijk overgenomen: zie Artikel van Tom Tates geplaatst in het Algemeen Dagblad van 4 oktober 2017
RussFoxx (Vancouver - Canada) voor wie eens iets anders wil
http://russfoxx.com/
Toegevoegd op 09 februari 2019 12:57: bron, tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
JoanDArc, prima dat je je zorgen uit. Helemaal mee eens. Waarschijnlijk heeft schoolTV het ook niet uitgezonden om jongeren te stimuleren om je ogen te versieren. SchoolTV is altijd educatief. Waarom dan gelinkt wordt aan zoiets? Zelf denk ik aan tradities, gewoonten binnen bepaalde bevolkingsgroepen.
Nogmaals, het mysterie is opgelost, maar natuurlijk onverantwoord.