Hoe kom ik aan een goede adem voor de hele dag?

Ik zit hier altijd best wel erg mee bijvoorbeeld op school. Als ik dicht bij mijn vrienden sta dan voel ik me ongemakkelijk. Weet iemand hier iets op?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.5K
Castle
5 jaar geleden
Als je echt continue slechte adem hebt moet je eens naar de tandarts (niet aanvallend bedoeld). Misschien heeft hij/zij een oplossing. Je kan bij o.a. kruidvat ook kleine mondspray's kopen die je in je zak kan doen. Kauwgom (hoewel minder charmant om dit iemand te zien gebruiken) kan eventueel helpen of een pepermuntje.

Antwoorden (4)

Er is een aantal tips voor een frisse adem:
1. Poets minstens twee keer per dag je tanden. Poets of schraap daarbij ook je tong. Op je tong zitten namelijk veel bacteriën, die de slechte adem kunnen veroorzaken.
2. Gebruik na iedere maaltijd ook een tandenstoker om je gebit ook daar schoon te maken, waar de tandenborstel minder goed bij kan. Je kunt ook flossen, maar dat schijnt niet zo goed te zijn voor je tandvlees.
3. Let op met het eten van suiker. De bacteriën in je mond, die de slechte adem kunnen veroorzaken, voeden namelijk op suiker. Dus hoe meer suiker je eet, hoe meer bacteriën,
4. Tot slot kan je gebruik maken van mondwater, of van suikervrije kauwgom. Let op met het gebruiken van pepermuntjes. Deze verfrissen je mond, maar er zit suiker in, wat die bacteriën in je mond weer lekker vinden.

Als je toch regelmatig een slechte adem hebt, kan dit ook te maken hebben met wat je eet, of misschien slik je medicijnen die hier invloed op hebben.
5 jaar geleden
Ik heb nog 1 tip toe te voegen.
Vooral als je niets gegeten hebt dan heb je een slechte adem. Zorg dus dat je s'morgens eet en drinkt voordat je de deur uitgaat.
En neem daarna nog een pepermuntje, of andere mint, kauwgom of snoepjes met prettige geur.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Een slechte adem wordt vaak veroorzaakt door een slechte mondhygiënne dit is echter niet altijd het geval.

Oorzaken:
1. Veel suiker eten (chocola, kauwgom met suiker, etc.
2. Je poetst je tanden maar 1 x per dag hierdoor krijg je een ophoping van bacteriën op op je tong.
3. Je gebruikt mondwater met alcohol.

Zo behandel je een slechte adem:
1. Poets 2 x per dag je tanden inclusief je tong.
2. Stop met teveel snoepen suiker zorgt ervoor dat bacteriën gaan ophopen en dat je een gele vlaag op je tong krijgt.
3. Kauw kauwgom maar wel een suikervrije variant!
4. Koop een tongschraper, het klinkt misschien heel vies maar zo krijg je die bacteriën van je tong af.
5. Gebruik een mondwater zonder alcohol hierdoor krijg je een droge mond dus meer bacteriën.
6. Drink veel water (frisdrank telt niet mee) drink vooral veel water na het eten zodat etensresten niet blijven zitten in je mond.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Natuurlijk minstens 3 keer per dag je tanden langer dan 1 of 2 minuten poetsen, flossen is ook goed.
Roken is een boosdoener, STOP met roken!, dit geeft echt een vieze lucht zowel voor rokers als niet rokers. Het nemen van een pepermuntje, smint of King of hoe ze mogen heten, werkt niet eindeloos. Je adem stinkt en blijft stinken ook als je je tong schraapt.
Probeer maar, succes @Ellisss!