Hoe zorg je ervoor dat je puistjes niet rood worden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
In je huid zitten miljoenen en miljoenen talgkliertjes. Deze kliertjes produceren talg, een soort olieachtige stof, die ervoor zorgt dat de bovenste laag van je huid soepel blijft en beschermd is tegen uitdroging. In je huid zitten kleine openingen, poriën, waardoor het talg naar buiten komt. Tijdens de puberteit gaan de kliertjes meer en meer talg produceren, vooral bij jongens. Je huid vernieuwt zich keer op keer, maar als er te veel talg aanwezig is gaan dode huidcellen aan elkaar kleven. Dit veroorzaakt een kleine propje en dat propje verstopt het afvoerkanaaltje. De talg kan er niet meer uit en langzaamaan ontstaan er een mee-eter. Op je huid verschijnt een geel/wit knobbeltje, ter grootte van een speldenknop. Als dat pukkeltje groter wordt gaat de mee-eter open en is hij te herkennen aan een zwart puntje. Wanneer de talgproductie door blijft gaan en het afvoergangetje dicht blijft zitten, dan kan je grote rode puistjes krijgen. Deze ontstaan door een combinatie van bacteriën, niet goed werkende talgkliertjes, en mannelijke hormonen. Hoewel je het misschien niet verwacht zijn deze hormonen ook bij meisjes en vrouwen aanwezig. Het ontstaan daarvan kan je voorkomen door je huid twee keer per dag goed te reinigen. Laat je bij een drogist of parfumerie goed informeren over wat jij het beste kunt gebruiken. Bronnen:
- http://www.verzorging-huid.nl/Puistjes_uit_mijn_gezicht_krijgen

Antwoorden (2)

Niet, een puistje is een ontsteking, deze wordt altijd rood, het enige dat je kunt doen, is puistjes zoveel mogelijk zien te voorkomen, dit doe je door je huid goed schoon te houden en gezond eten en drinken. Helemaal voorkomen kan niet, het is ook een kwestie van hormonen is en daar kun je niets aan doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kmjansen: bekend verhaal en niet waar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een nachtcreme? Een nachtcreme is meestal moddervet, die de poriën verstopt, je kunt wel kiezen voor een nachtcreme speciaal voor de onzuivere huid, tandpasta ook niet doen, in tandpasta zit zeep, zeep is een opwekker van puistjes, dus slecht voor de huid.
Gebruik om puistjes snel weg te krijgen, de spot cream van dr van der Hoog, deze breng je aan nadat je, uit dezelfde serie ( Clear skin), je gezicht goed hebt gereinigd met de face wash, dit zijn echt goede producten, die de puistjes verminderen.
Je kunt doen wat hierboven staat, voorkomen. Maar wat ik zelf gebruik een creme die Sudocreme heet. Je kunt het halen bij de kruidvat. Het is niet bepaald goedkoop, een mini potje kost al gauw rond de 5 euro. Maar het werkt wel goed. Hoe ik het aanpak is in de avond voordat ik ga slapen smeer ik heel veel van die creme op me gezicht waar me puist zit. De volgende dag is de roodheid gauw afgenomen.