Wat draag je onder een chique jurkje als hakken geen optie is?

Ik ben vrij lang (182 cm) en voel mij hierdoor niet prettig op hakken en een mini hakje vind ik gewoon niet mooi staan. Wel draag ik ontzettend graag jurkjes. Hierdoor heb ik vaak het dilemma welke schoenen ik eronder aan doe. De meeste jurkjes kun je nog knee boots of lage boots onder doen of in de zomer een sandaaltje. Maar onder chique jurkjes loop ik vast. Hebben jullie tips? (Ik ben 25).

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ben even in overleg gegaan met mijn dochter (die ongeveer jouw leeftijd heeft). Mijn dochter stelt voor lange mooi aansluitende laarzen te kiezen in een onopvallende kleur (Als jij dit bent op de foto, met de jurk waar je de schoenen voor zoekt, in de kleur van de jurk, of bijpassende onopvallende kleur, heb je een opvallende kleur jurk, kies dan ook een bijpassende onopvallende kleur als je voor laarzen kiest, kies je lage schoenen, dan mogen ze wat opvallender met de kleur van de jurk erin zijn). Als je wat stoerder aandurft, kies dan voor de bikerboots, maar wel zonder al te veel opvallende decoraties, wel aansluitend bij de enkel.
Ga de volgende keer naar een winkel waar je goed advies krijgt en waar ze je ook de bijpassende schoenen kunnen adviseren/verkopen. Hou er rekening mee, dat als je als je langer bent, en mogelijk een wat grotere schoenmaat hebt, je schoenmaat niet veel voorradig is en shop in het begin van het seizoen.
Als je naar een feestje gaat waar je vooral zit, of waar vooral bekenden zijn, laat je dan niet belemmeren door je lengte en kies eens voor een hak, als je dat mooier vindt. Laat vooral zien wie je bent, maak jouw keus, zodat je je op je gemak voelt en als een zelfverzekerde vrouw verschijnt.

Het beste antwoord

Heel mooie ballerina's, maar dan echt bijzondere. (ik heb bij een chique roze jurkje eens heel mooie ballerina's van glanzende roze zijde gedragen en dat stond heel mooi).
6 jaar geleden
Amadea
6 jaar geleden
Bijvoorbeeld deze https://www.rebelle.com/nl/hugo-boss-schoenen-2405413 of deze https://www.rebelle.com/nl/l-k-bennett-schoenen-2331262

Andere antwoorden (2)

ballerina's of een witte sneaker zoals stan smith
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zou mijn rode Louboutins uit de kast halen maar witte Nikes passen er ook bij.