Verreweg het beste resultaat heb ik behaald door het gebruik van een hoge dosering L-Lysine, een aminozuur dat met name in dierlijke eiwitten voorkomt. L-Lysine remt de ontwikkeling van de virusdeeltjes van het HSV-1 (Herpes Simplex Virus Type 1).

De dosering is van persoon tot persoon verschillend. Normaal ligt de dosering rond de 500 mg. Bij een herpes uitbraak heb ik de eerste paar dagen 3000 mg genomen.

Adviseer altijd even je (huis)arts!

Als de koortslip met blaasjes zichtbaar zijn dan smeer je hier zinkzalf op. Dit zorgt ervoor dat de blaasjes razendsnel uitdrogen door de werking van zinkoxide. Zeker een aanrader.
fremar
6 jaar geleden
Met mijn methode ben je al te laat, maar zeker de moeite waard om het volgende keer uit te proberen. Ik heb er 30 jaar baat bij gehad.
Maak ten eerste dat je ijsblokjes in voorraad hebt en het liefst nog uit de diepvries zodat ze echt koud zijn.
Zodra je nu ook maar het minste of geringste gekriebel voelt op je lip, neem dan een ijsklontje, hou het met een zakdoek vast en wrijf rustig met het klontje over de plaats waar je vermoedt dat de koortslip begint. ( dus wel het blote klontje want de zakdoek is voor je vingers) Blijf dit zo lang volhouden tot je geen kou meer voelt en het hele klontje gesmolten is. Doe dit na een half uurtje nog een keer en het virus is vernietigd. Ben je dus heel allert, smoor je het in de kiem. Ben je wat te laat zodat het zich al wat laat voelen, kun je er een paar dagen een wat hard plekje op je lip aan overhouden, dat ook niet opvalt. Wat mij ooit verteld is, is dat het een zwak virus is dat uit de cel komt wanneer je een periode van zwakte hebt, Verkoudheid, griep etc.
Koel je het virus voordat het schade aan heeft gericht flink af, sterft het.
Ik had altijd last als ik bij de bloedbank gedoneerd had en dat was zo 'n 4 a 5 keer per jaar als vers bloed donor.