Wat doet een korset precies?

Wat doet het nou precies? Kan het je taille slanker laten lijken na het dragen ervan voor een aanzienlijk aantal dagen/weken? Of vervormt het alleen je taille op het moment dat je het draagt? Duwt het je vet naar andere plekken?

Als ik het opzoek kom ik of op websites die ertegen zijn en dus alleen de nadelen propageren of bij winkels die korsetten verkopen en dus juist het tegenovergestelde propageren, daarom wil ik weten wat het nou eigenlijk wél doet.

Alvast bedankt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Op het moment dat je er 1 draagt, lijk je slanker omdat het alles samendrukt, en wat naar boven en onder. Dus taille is slanker, en bij heupen en borsten lijkt het groter. Maar dit is alleen op het moment zelf, als je stopt met dragen zit alles weer normaal. Een korset heel veel dragen of te strak doen kan wel schade veroorzaken, je ribben en organen komen in de verdrukking. Toegevoegd na 1 minuut: Je lijkt dus alleen slanker tijdens het dragen, niet een paar dagen/weken na die tijd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100