Kan citroen echt pigment in het haar verminderen?

Ik heb namelijk te donker haarkleur en wil niet chemische troep gebruiken.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Erna55
6 jaar geleden
Het je bij google gekeken ? " citroensap haar bleken " .
Daar vind je veel ervaringen en tips.

Antwoorden (2)

Nee, citroen vermindert het pigment in je haar niet, wel kan citroen gemengd met water en met behulp van de zon het pigment in je haar lichter van kleur maken. Dat gaat niet snel, je zal er een aantal zonnige dagen voor moeten uittrekken en hoe de kleur uitvalt is ook niet te voorspellen, bij donker haar is de kans zeer groot dat je haar oranje wordt, als je dit experiment dus aan wilt gaan, is het verstandig het eerst op een klein plukje haar uit te proberen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
In de jaren 80 zag je op de Griekse stranden veel blondines met een halve citroen zitten. Veelvuldig werden er plukken haar met de citroen behandeld. Door het bleken creëerden zij zelf een coupe soleil. Vanaf die tijd doe ik het zelf ook zo nu en dan, dat werkt goed en tamelijk snel, mits je het niet verdunt. Je haar droogt er wel van uit, dus moet je na het wassen crèmespoeling gebruiken.
Maar ik raad het jou af dit met donker haar te doen, naar alle waarschijnlijk zul je er een (weliswaar tijdelijke) rare kleur van krijgen